Десятикласникам

Результат пошуку зображень за запитом анимация ГЕНЕТИКА
ЗБЕРІГАЄМО СПОКІЙ. ВІРИМО В ЗСУ. РАЗОМ ДО ПЕРЕМОГИ!
💙💛
      ДИСТАНЦІЙНЕ НАВЧАННЯ   

                           ↓
Всім привіт! нижче ви знайдете завдання по темам які необхідно буде виконати!


Дистанційне навчання з 02.09...
1. Урок за 06.09 "Міждисциплінарні звя*зки біології і екології" клікнути на тему уроку, онлайн урок 06.09 о 09.25 щоб потрапити на урок тисни сюди
2. Урок за 08.09 "Рівні організації біологічних систем та їхній взаємозв'язок" онлайн урок 08.09 о 12.20 щоб потрапити на урок тисни сюди





































56. Урок за 26.06 Практична робота №41 "Періодичність росту луски риби"
1. виконайте роботу за інструктивною карткою.
2.виконати вправу нижче

53. Урок за 23.05 "Біологічні основи процесів регенерації"
1. Виконайте ВПРАВУ на повторення запліднення у живих організмів
2. Опрацюйте §108; складіть опорний конспект, користуючись допоміжними матеріалами:
а) Відео "Регуляція росту і розвитку"
б) Відео "Гормони"
в) Відеопрезентація "Особливості регенерації"

52. Урок за 20.05 "Ріст і розвиток живих організмів. Регуляція розвитку"
1. Виконайте ВПРАВУ на повторення постембріонального розвитку людини
2. Опрацюйте §106-107; складіть опорний конспект, користуючись допоміжними матеріалами:
а) Відеопрезентація "Розвиток рослин"
б) Відеопрезентація "Репродукція, ріст та розвиток клітин"
в) Відеопрезентація "Розвиток тварин"
3. Виконайте ТЕСТИ НаУрок
51. Урок за 19.05 Практична робота. "Вивчення будови яйцеклітини птаха"
1. Сформулюйте мету роботи.
2. Вивчіть будову яйцеклітини птаха за малюнком. Перемалюйте його в зошит.
3.Візьміть сире куряче яйце, розбийте шкарлупу, знайдіть всі елементи його будови.
4. Виконайте цікаву вправу



5. Сформулюйте висновок роботи

50. Урок за 18.05 "Старість як етап онтогенезу. Теорії старіння" клікнути на тему уроку
49. Урок за 17.05 "Вікові періоди індивідуального розвитку людини. Статеве дозрівання. Старіння. Теорії старіння"
- Виконайте ВПРАВУ на повторення ембріонального розвитку людини;
- Опрацюйте §105; складіть опорний конспект, користуючись допоміжними матеріалами:
а) Відеопрезентація "Постембріональний розвиток людини"
б) ВІДЕО "Чи повинні ми старіти і помирати"
в) ВІДЕО "Парадокс старіння"
г) ВІДЕО "Лікарі знайшли засіб..."
- Випишіть в зошит теорії старіння
- *Профільна інтеграція знань.Чи можна зупинити чи сповільніти процес старіння? (відповідь написати в зошит)
48. Урок за 16.05 "Етапи постембріонального розвитку рослин"
- ознайомитись і записати інформацію до зошита за посиланням 
- проглянути презентацію, в кінці презентації виконати домашнє завдання

47. Урок за 13.05 "Розвиток з повним та неповним перетворенням. Регуляція постембріонального розвитку"
- ознайомитись з презентацією
- повторити параграф №104
- дати письмову відповідь в зошиті на запитання нижче:
Навіщо потрібен метаморфоз?
46. Урок за 12.05 "Типи постембріонального розвитку у тварин"
- Виконайте ВПРАВУ на повторення ембріонального розвитку організмів;
- Опрацюйте §104, складіть опорний конспект, користуючись допоміжними матеріалами:
а) ВІДЕОУРОК "Постембріональний етап розвитку"
б) ВІДЕО "Життєві цикли рослин"
в) ВІДЕО "Життєві цикли тварин"
3. Виконайте ТЕСТ НаУрок
43. Урок за 09.05 "Критичні періоди розвитку зародка людини"
- ознайомитись з інформацією та зробити опорний конспект
- знайти за допомогою додаткових джерел термін "тератогенез", виписати його в зошит.
- будова і функція плаценти, продивитись відео, записати до зошита її значення для плода
42. Урок за 06.05 "Періодизація ембріонального розвитку людини. Вплив алкоголю, нікотину, наркотичних речовин на розвиток зародка людини"
1. Повторити §102, скласти опорний конспект, користуючись допоміжними матеріалами:
ПРЕЗЕНТАЦІЯ "Ембріональний розвиток людини"
ВІДЕО "Розвиток плоду"
ВІДЕОПРЕЗЕНТАЦІЯ " Ембріональний розвиток людини. Менструація. Вагітність."
ВІДЕО "Вплив алкоголю, нікотину, наркотичних речовин на зародок людини"
2. Виконайте ТЕСТ дедлайн роботи до 07.05
41. Урок за 05.05 "Ембріональні теорії та закони"
Мета. Вивчити закон Геккеля-Мюлера і закон Бера.
1. Повторити §101
2. Складіть в зошиті коротенький конспект, використовуючи наступні матеріали (в параграфі мало інформації):
а) ПРЕЗЕНТАЦІЯ "Індивідуальний розвиток"(є матеріал для повторення)
- В чому сутність законів Геккеля-Мюлера і Бера, що зображені на цьому малюнку?Відповідь запишіть в зошит.
40. Урок за 04.05 Практична робота №17 "Вивчення похідних зародкових листків"
39. Урок за 03.05 "Процес нейруляції, формування комплексу осьових органів"
- продивись відео нижче
- за посиланням ознайомся з інформацією, зробити опорний конспект
- повторити будову гаструли, виконати вправу нижче


38. Урок за 02.05 "Стовбурові клітини. Диференціація клітин"
- ознайомитись з презентацією, по ній зробити конспект
- продивись відео
- напишіть коротке повідомлення на тему: "Етичні та релігійні погляди на використання стовбурових клітин"

37. Урок за 29.04 "Ембріональний розвиток людини"
- опрацювати параграф
- ознайомитись з презентацією, по ній зробити опорний конспект
- виконати тест, дедлайн роботи до 30.04, 21.00 год.
36. Урок за 28.04 "Поняття про провізорні органи. Амніоти та анамнії. Регуляція онтогенезу"
1. Опрацюйте §101, складіть опорний конспект, користуючись допоміжними матеріалами:
- опрацювати презентацію
- продивитись відео
- дати відповідь в зошиті на запитання нижче:
"Чи можуть бути у птахів інші провізорні органи, крім зародкових оболонок?"
35. Урок за 27.04 "Гаструла. Зародкові листки"
- опрацювати параграф за посиланням 
- ознайомитись з презентацією, по ній зробити опорний конспект
- виконати тест, дедлайн роботи 27.04 до 22.04
32. Урок за 22.04 "Онтогенез типи, періодизація у багатоклітинних організмів"
1. Опрацюйте §98, складіть опорний конспект, користуючись допоміжними матеріалами:
- ознайомитись з презентацією, зробити опорний конспект, домашнє завдання в кінці презентації!
к/р відкрита до 15.00, потім завдання зникнуть!
30. Урок за 20.04 Механізми визначення статі. Стать і гендер у людини. Гермафродитизм 
- ознайомитись з презентацією, зробити опорний конспект
- продивись відео 
- повторити тему "Репродукція" підготуватись до узагальнення
29. Урок за 19.04 "Етапи запліднення у людини. Причини порушення процесів запліднення"
- ознайомитись з інформацією
- опрацювати презентацію по ній зробити опорний конспект
- дати відповідь в зошиті на запитання нижче:
Яких профілактичних заходів слід дотримуватися, щоб запобігти порушенню процесів запліднення у людини?

28. Урок за 18.04 "Особливі форми розмноження. Партеногенез. Апоміксис. Неотенія. Педогенез"
- опрацювати презентацію, по ній зробити опорний конспект
-  виписати в зошит нові поняття: апоміксис, неотенія, педогенез
- опрацювати параграф №95
- закріпити знання за допомогою тестування 

27. Урок за 15.04 "Запліднення: його форми, етапи, значення. Запліднення у нижчих і вищих спорових рослин. Подвійне запліднення у покритонасінних рослин. Зовнішнє і внутрішнє запліднення у тварин"
1.Опрацюйте § 94, складіть опорний конспект, використовуючи наступні матеріали:
2. ВІДЕО "Запліднення у рослин і тварин"
3.Проаналізуйте і замалюйте в зошиті малюнок "Подвійне запліднення у покритонасінних рослин"
4. закріплення знань за допомогою тестування 
26. Урок за 14.04 "Еволюція статевого розмноження" Практична робота №16 "Будова статевих клітин тварин, їх зміни в процесі еволюції
1. Повторіть фази гаметогенезу, виконавши ВПРАВУ
2. Ознайомитись з презентацією нижче, по ній зробити опорний конспект

2. Опрацюйте § 93, складіть 
3. Перегляньте ВІДЕО
22. Урок за 08.04 "Використання вегетативного розмноження рослин та грибів у агрокультурі"
- Опрацюйте § 89, складіть опорний конспект
- При складанні опорного конспекту вам допоможе ПРЕЗЕНТАЦІЯ
- Перегляньте ВІДЕОУРОК, щоб краще розібратися в темі.

21. Урок за 07. 04 "Нестатеве розмноження організмів"
- опрацюйте § 88, складіть опорний конспект
- перегляньте:
ВІДЕОУРОК
ВІДЕО "Автостопом по біології"
- перевірте, як ви засвоїли тему, виконавши тест , дедлайн роботи до 20.00, 07.04
20. Урок за 06.04 "Форми розмноження організмів"
- прочитайте § 87, складіть опорний конспект
- краще розібратися в темі вам допоможе відеопрезентація
- пройди завдання в ігровій формі по темі "Вегетативне розмноження"
19. Урок за 05.04 "Клітинні технології в біології та медицині"
- ознайомитись з презентацією, по ній зробити конспект, виписати нові терміни
 
- прочитати параграф за посиланням https://uahistory.co/pidruchniki/zadorozhnij-biology-and-ecology-10-class-2018/89.php
- виконати тест, дедлайн роботи 05.04, до 22.00
17. Урок за 01.04  Практична робота № 13.
Тема:Порівняльна характеристика мітозу та мейозу.
16. Урок за 31.03 "Мейоз, його фази. Кросинговер"
прочитайте §83, складіть опорний конспект, використовуючи:
Зверніть увагу на те, що таке кон'югація і кросинговер, в якій фазі відбуваються ці процеси, яка їхня роль. Замалюйте ці процеси в зошиті.
- Закріпити отриманий матеріал ви зможете в ігровій формі: вправа 1
15. Урок за 30.03 "Цитокінез. Порушення процесу мітозу"
- опрацювати презентацію нижче, по ній зробити опорний конспект в зошиті 
- ознайомитись з інформацією 

14. Урок за 29.03 "Структурні зміни хроматину на різних етапах мітозу"
- підручник 10 клас (профільний рівень) К.М.Задорожний параграф 82 опрацювати
- продивись відео нижче 
- виконати тест, (тестування відкрито до 30.03)

13. Урок за 28.03 " Способи репродукції клітин"  - клікнути на тему уроку
12. Урок за 25.03 "Структурна організація інтерфазного хроматину"
 - повторення, ознайомитись з презентацією за посиланням https://drive.google.com/file/d/14L4UUIlhrGSlGjAfzWJX5QQPjwnYcYkz/view виписати в зошит фази мітозу
 - продивитись відео "Хромосома і центромера"

 - виконати тест

11. Урок за 24.03 "Життєвий цикл клітин"
- ознайомитись з відео 
- опрацювати презентацію нижче, по ній зробити опор. конспект
10. Урок за 23.03 "Репродукція прокаріотичних клітин" 
- ознайомитись з презентацією нижче
- продивитись відеоурок нижче
- опрацювати параграф, зробити опорний конспект, вивчити нові терміни
9. Урок за 22.03 "Загальна характеристика інфекційного процесу"
- ознайомитись з презентацію та зробити по ній опорний конспект

- продивитись відео про роль вірусів у природі і житті людини https://www.youtube.com/watch?v=8dMB9DhO8VE
- пройти онлайн тестування за посиланням https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=4096913

8. Урок за 21.03 "Поняття про віроїди, пріони" - клікнути на тему уроку.
7. Урок за 18.03 "Місце вірусів у системі органічного світу" - клікнути на тему уроку. https://meet.google.com/vdy-mizr-wps - посилання на відеоурок, початок о 10.45, дата 18.03
6. Урок за 17.03 Узагальнення з теми "Спадковість і мінливість" - клікнути на тему, тестування відкрито 17.03 до 23.00, час обмежений - 20 хв.
5. Урок за 16.03  - Підготовка до узагальнення з теми "Спадковість і мінливість "
- повторити в зошиті основні терміни і поняття з даної теми
- виконати тест за посиланням https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=4525627 
4. Урок за 15.03 " Елементарні процеси еволюції"
https://meet.google.com/vdy-mizr-wps - посилання на відеоурок, початок о 08.30
- проглянути відеоурок 
- ознайомитись з інформацією за посиланням https://uahistory.co/pidruchniki/zadorozhnij-biology-and-ecology-10-class-2018/71.php
- виписати Закон Харді — Вайнберга
- заповнити в зошиті таблицю "Еволюційні фактори"

Еволюційні фактори

Фактор

Опис фактора

Приклад дії

Мутації (мутаційний процес)

Природний процес постійних змін спадкової інформації внаслідок дії мутагенних факторів

У предків людини внаслідок мутації дві хромосоми об’єдналися в одну. Тому в людини 23 пари хромосом, а у шимпанзе, як і у нашого спільного предка, — 24 пари

Популяційні хвилі (хвилі життя)

Коливання чисельності природних популяцій, яке відбувається постійно внаслідок кліматичних, біологічних або інших факторів

Періодично виникають спалахи розмноження комах (наприклад, сарани). При цьому тварини можуть поширюватися за межі території свого звичайного проживання

Дрейф генів

Зміна частоти алелів певних генів через випадкові процеси. Наприклад, виверження вулкана, повінь або потрапляння невеликої групи особин на нову територію (ефект засновника)

Коли люди потрапили на Американський континент, серед них випадково не виявилося людей з алелем, який відповідає за формування III і IV груп крові. Тому до нової хвилі міграції з Європи, населення Америки мало тільки I або IIгрупи крові

Ізоляція

Розділення популяцій одного виду через виникнення між ними якихось бар’єрів (фізичних або екологічних)

Популяції, які потрапляли на острови, часто не могли контактувати з популяціями материка й утворювали нові вид, як в’юрки на Галапагоських островах

Міграція

Переміщення особин з однієї популяції в іншу або на нові території

Риба-голка з Чорного моря мігрувала в р. Дніпро, а звідти по каналу Дніпро-Донбас потрапила в р. Сіверський Донець

Природний добір

Диференційоване виживання більш пристосованих до певних умов існування особин у популяції

Під час використання антибіотиків виживають тільки ті бактерії, які мають до них стійкість

- виконати онлайн тестування за посиланням https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=5163515

- опрацювати інформацію,  клікнути на тему уроку.
- продивитись відео, виписати основні терміни 
- виконати тест за посиланням https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=8886370

2. Урок за 25.02 " Спадкові хвороби, їх виявлення та профілактика" - клікнути на тему уроку.

1. Урок за 24.02 "Генетика людина. Методи вивчення та особливості успадкування"
- опрацювати презентацію нижче
 - прочитати параграф, по ньому зробити опорний конспект
- виконати онлайн тестування за посиланням https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=8926721
тест відкритий до 21.00!































Заняття за 31.05
"Перше успішне клонування: чому стан вівці Доллі став критичним, Одна історія"

Заняття за 01.06 "Що таке стовбурові клітини?"














Дистанційне навчання на період 12.04.21 - 19.04.21


3. Урок "Статеві клітини. Особливості гаметогенезу у людини" ( за 19.04)

1. Подумати над запитанням!!!
«Чи зможе продовжитися вид Homo sapiens, якщо зникнуть жіночі або чоловічі статеві клітини?».

2. Пригадати та порівняти будову статевих клітин ( замалювати і підписати малюнок в зошиті)

Будова й утворення гамет - Підручник з Біології і екології. 10 ...

3. Продивитись відеоурок нижче

4. Опрацювати параграф за посиланням https://history.vn.ua/pidruchniki/zadorozhnij-biology-and-ecology-10-class-2018-standard-level/54.php
 «Закінчи речення»
    1. Сперматозоїд складається з …
    2. У шийці розміщені …
    3. Оболонки яйцеклітини …
    4. Яйцеклітина рухається за допомогою …
    5. Акросома виробляє …
    6. Він сприяє …
    7. Процес дозрівання сперматозоїда триває …
    8. Щодня у чоловіка дозріває сперматозоїдів …
    9. В результаті процесу запліднення утворюється …
    10 Запліднення відбувається в …
    11. Кількість сперматозоїдів, які проникають в яйцеклітину …
    12. Сперматозоїд проникає в яйцеклітину завдяки … 



2.Урок  "Поняття про онкогенні фактори та онкологічні захворювання. Профілактика онкологічних захворювань" ( за 13. 04) 

1. Продивитись відео
2. Коротко про основне, за посиланням опрацювати матеріал, http://prco.com.ua/pub_faq_cancer/основні поняття записати в зошит
3. Звідки береться рак???


4.  Враховуючи свої знання, сучасні погляди медиків, релігії напишіть власне висловлювання з теми «Причина рака – стрес?».

5.  Подивись дане відео, це корисно




1. Урок "Старіння та смерть клітин. Причини порушення клітинного циклу та їхні наслідки" ( за 12.04.21)
1. Продивитись відео

2. Продивитись презентацію,  по ній зробити конспект в зошиті



3. Опрацювати цікаву інформацію "Чи повинні ми старіти?" за посиланням https://futuro.in.ua/videos/161-chy-povynni-starity-pomyraty.html

   Можно ли победить старость?

4. Виконати завдання в зошиті
- Який із типів клітинної смерті є більш розповсюдженим в організмі людини?












Дистанційне навчання на період 18.03 2021 - 26.03.2021
1. Урок за 22.03.21
Узагальнення з теми "Спадковість і мінливість" 
1. Пройти онлайн - тестування нижче
Одна спроба проходження, так як мені видно хто скільки раз проходить тест, за це буду знижувати оцінку!! 
Після проходження тесту вам потрібно скористатись формою зворотнього звязку, записати своє прізвище і ім*я, вписати свій імейл, і ваш результат автоматично прийде мені на пошту, або  можете сфотографувати ваш результат тесту і скинути мені в інстаграм або вайбер!)



Урок за 23.03.21
"Репродукція як механізм забезпечення безперервності існування видів"
1. Пригадати 

- У чому біологічний сенс процесу розмноження?
- Які способи розмноження живих організмів вам відомі?

2. Ознайомитись з презентацією нижче, основні поняття та терміни записати в зошит.


3. Роботу в зошиті після проходження презентації сфотографувати і скинути мені
4. Опрацювати параграф №44 (новий підручник)

















2. Урок за 19.01.2021 тема: Закономірності спадковості



1. Урок за 19.10

2. Урок за 20.10





Урок №1 "Сучасні завдання медичної генетики" за 16.03
1. Закінчити речення, відповіді записати в робочий зошит
1. Засновником генетики вважають …….. ……………………......
2. Найменша структурна і функціональна одиниця спадковості …… .
3. Сукупність генів організму……………………………………...
4. Сукупність генів і ознак організму…………………………..…
5. Схрещування, що аналізується однією парою ознак…....
6. Пара ознак гомологічних хромосом……………………………… .
7. Особина, що надає один сорт гамет……………………….
8. Ген, що пригнічує прояв іншого алельного гену…………
9. Ознака, що проявляється під час неповного домінування…
10.Особина, що надає два сорти гамет …………………….
2. опрацювати матеріал ( клікнути по посиланню) законспектувати в робочий зошит!
3. Дати відповідь на запитання:
1. Що таке медична генетика і які її завдання?
2. Які спадкові хвороби людини існують і чим вони зумовлені?
3. Що таке хвороби зі спадкової схильністю? За яких умов вони розвиваються у людини?
4. Чи можливі випадки, коли хвороба зі спадковою схильністю наявна в генотипі, але не виявляється протягом життя людини? Від чого це залежить?
Відповіді записувати в робочий зошит, сфотографувати і відправити мені в інстаграм, фейсбук або на пошту babocka@meta.ua  ті учні в яких не буде жодної зробленої теми в зошиті будуть НЕ АТЕСТОВАНІ!

Урок №2 "Спадкові хвороби і вади людини, причини виникнення цих хвороб" за 17.03
1. Опрацювати презентацію нижче, по ній зробити конспект в зошиті


2. Ознайомитись з відео
3. Дати відповідь на запитання, що стосуються проблем нашого селища.
1.Чи зустрічаються спадкові хвороби у жителів нашого міста?
2.Які хвороби зустрічаються найбільш часто?
3.Чи має місце зростання спадкових хвороб?
4.Вправа «Як розпізнати фейкову інформацію в Інтернеті?»
Чи можна спрогнозувати розумові здібності майбутньої дитини?
На сайті https://mizky.com/article/162/children-intelligence-mother-genes була опублікована інформація, що діти успадковують розум від матері. Чи згодні ви з таким твердженням? Запишіть вашу думку в робочий зошит!

Урок №3 "Методи діагностики та профілактики спадкових хвороб людини" за 23.03
1.  Опрацювати інформацію, по ній зробити короткий опорний конспект
Результат пошуку зображень за запитом гифки генетика2. Дати відповідь на запитання нижче
ü  Чи можна діагностувати та визначати спадкові хвороби?
ü  Що таке пренатальне генетичне тестування?
ü  Чим відрізняється постнатальне і пренатальне тестування?
ü Яка різниця між секвенуванням геному людини і полімеразною ланцюговою реакцією?
ü  Як ви вважаєте чи може бути ефективною профілактика спадкових захворювань? Аргументуйте свою відповідь.
3. Зробити 1 задачу на вибір
Задача 1
У людини дальтонізм (порушення кольорового зору) кодується рецисивним геном, що розташовується у Х-хромосомі. Чоловік з нормальним кольоровим зором одружився з гетерозиготною за цією ознакою жінкою. Яка ймовірність народження дітей дальтоніків у такій сім’ї.
Задача 2
Чоловік хворий на гемофілію, одружується зі здоровою жінкою, батько якої потерпав від гемофілії. Визначте ймовірність народження в цій родині здорових дітей.

 Оформлені відповіді сфотографувати і скинути мені!

Урок №4  Практична робота №3 Розв'язання типових задач з генетики за 24.03
1. Повторення законів Г. Менделя
 

 

2. Практична робота №3 зроблену роботу сфотографувати та скинути вчителю!


Урок №5 Узагальнення з теми "Спадковість і мінливість" за 06.04
1. Пройти онлайн - тестування нижче
Після проходження тесту вам потрібно скористатись формою зворотнього звязку, записати своє прізвище і імя, вписати свій імейл, і ваш результат автоматично прийде мені на пошту, або у строкі "коментарі" написати свою оцінку, якщо у вас немає імейлу, можете сфотографувати ваш результат тесту і скинути мені в інстаграм або вайбер!)

Урок №6 "Репродукція як механізм забезпечення безперервності існування видів" ( за 07.04)
1. Пригадати 

- У чому біологічний сенс процесу розмноження?
- Які способи розмноження живих організмів вам відомі?

2. Ознайомитись з презентацією нижче, основні поняття та терміни записати в зошит.


3. Роботу в зошиті після проходження презентації сфотографувати і скинути мені
4. Опрацювати параграф №44 (новий підручник)

Урок №7 " Особливості процесів регенерації організму людини" (за 13.04)
1. Подумати і дати письмову відповідь в зошит

1. Чи здатні живі організми загоювати рани, відновлювати більші або менші частини тіла? Як називається це явище?
2. Якою мірою, на вашу думку, людині притаманна регенерація?
3. Чи існують етичні правила в медицині, що стосуються способів лікування?

2. Продивитись презентацію та по ній зробити опорний конспект

3. Продивитись відеоурок

4. Виконати завдання в презентації слайд №18, оформлену роботу сфотографувати і скинути вчителеві!

Урок №8 "ТРАНСПЛАНТАЦІЯ ТКАНИН ТА ОРГАНІВ У ЛЮДИНИ, ЇЇ ПЕРСПЕКТИВИ. ПРАВИЛА БІОЛОГІЧНОЇ ЕТИКИ" (за 14.04)
1. Подумати над запитанням нижче
- У якій мірі, на вашу думку, притаманна регенерація людині?
2. При вивченні даної теми, звернути увагу на:
- Завданнях сучасної трансплантології
- Основних напрямках трансплантологїї
3. Ознайомитись зі схемою, та записати її в зошит














4. Опрацювати документ "Правила біологічної етики" записати правила  в зошит
5. Опрацювати параграф №50
6. За допомогою додаткових джерел дослідити трансплантацію в різних країнах світу.

Урок №9 "Ріст та розвиток клітин та фактори, які на нього впливають" ( за 21.04)
1. Повторити попередній матеріал та дати відповідь нижче
- Чи здатні клітини організму старіти та помирати? Якщо так, то чим це може бути спричинене?
2. Пригадати процес цитогенезу ( запис понять в зошит)
Цитогенез – це ріст й розвиток клітин, що супроводжуються взаємопов’язаними кількісними й якісними перетвореннями ( наприклад, клітини крові, сперматогенез, овогенез)
Ріст клітин – це сукупність кількісних змін, що зумовлюють збільшення розмірів, маси та об’єму клітин.
3. Продивитись відеоурок "Ріст і розвиток клітин"

4. Опрацювати інформацію( клікнути на слово інформація)
5. Продивись, це цікаво "Безсмертні клітини"

Урок №10 " Старіння та смерть клітин. Причини порушення клітинного циклу та їхні наслідки" ( за 27.04)
1. Продивитись відео

2. Продивитись презентацію,  по ній зробити конспект в зошиті



3. Опрацювати цікаву інформацію "Чи повинні ми старіти?" за посиланням https://futuro.in.ua/videos/161-chy-povynni-starity-pomyraty.html

   Можно ли победить старость?

4. Виконати завдання в зошиті
- Який із типів клітинної смерті є більш розповсюдженим в організмі людини?


Урок №11 "Поняття про онкогенні фактори та онкологічні захворювання. Профілактика онкологічних захворювань" ( за 28. 04) 
1. Перевірка знань з попередньої теми, пройти за посиланням і виконати тест, тестування відкрито до 21.00
2. Продивитись відео
3. Коротко про основне, за посиланням опрацювати матеріал, http://prco.com.ua/pub_faq_cancer/основні поняття записати в зошит
4. Звідки береться рак???


5.  Опрацювати підручник §59. В/І.Соболь. Біологія.10 клас.
Враховуючи свої знання, сучасні погляди медиків, релігії напишіть власне висловлювання з теми «Причина рака – стрес?».

6.  Подивись дане відео, це корисно


Урок №12 "Статеві клітини. Особливості гаметогенезу у людини" ( за 04.05)

1. Подумати над запитанням!!!
«Чи зможе продовжитися вид Homo sapiens, якщо зникнуть жіночі або чоловічі статеві клітини?».

2. Пригадати та порівняти будову статевих клітин ( замалювати і підписати малюнок в зошиті)
Будова й утворення гамет - Підручник з Біології і екології. 10 ...

3. Продивитись відеоурок нижче

4. Опрацювати параграф за посиланням https://history.vn.ua/pidruchniki/zadorozhnij-biology-and-ecology-10-class-2018-standard-level/54.php
 «Закінчи речення»
    1. Сперматозоїд складається з …
    2. У шийці розміщені …
    3. Оболонки яйцеклітини …
    4. Яйцеклітина рухається за допомогою …
    5. Акросома виробляє …
    6. Він сприяє …
    7. Процес дозрівання сперматозоїда триває …
    8. Щодня у чоловіка дозріває сперматозоїдів …
    9. В результаті процесу запліднення утворюється …
    10 Запліднення відбувається в …
    11. Кількість сперматозоїдів, які проникають в яйцеклітину …
    12. Сперматозоїд проникає в яйцеклітину завдяки … 

Гифка — «Полет сперматозоидов»Урок №13 "Суть та біологічне значення запліднення. Причини порушення процесів запліднення у людини" ( за 05. 05)
1. Пригадайте особливості статевого розмноження організмів. У чому його переваги порівняно з нестатевим?
2. Ознайомитись з презентацією по ній зробити конспект в зошиті

3. Опрацювати параграф за посиланням https://history.vn.ua/pidruchniki/zadorozhnij-biology-and-ecology-10-class-2018/99.php

4. Пройти онлайн тест з теми "Статеві клітини. Особливості гаметогенезу людини"

Урок №14 " Особливості репродукції людини і зв'язку зв'язку з її біосоціальною сутністю" ( за 12.05)

Звернути увагу на :
1. поняття репродуктивне здоров`я.
2. особливості репродукції людини.
3. причини порушення репродуктивної функції.

1. Дати письмову відповідь на запитання
- Як ви розумієте термін «репродуктивне здоров’я»?
- Які хвороби, пов’язані з нездатністю мати нащадків, вам відомі?

2. Ознайомитись з презентацією, по ній зробити конспект в зошиті


5.  Опрацювати схему "Чинники, які впливають на репродуктивне здоров"я" (записати схему в зошит)





4. Продивитись відео


5.  Опрацювати https://history.vn.ua/pidruchniki/sobol-biology-and-ecology-10-class-2018-standard-level/66.php
- Яке призначення репродуктивної медицини? Які можливості репродуктивної медицини існують у наш час?  ( дати письмову відповідь в зошит)


Урок №15 " Сучасні можливості та перспективи репродуктивної медицини" ( за 18.05)
1. Подумати!!!
- Які проблеми, на вашу думку, допомагає вирішувати репродуктивна медицина?
2. Ознайомитись з відео 

3. Опрацювати матеріал за посиланням і записати в зошит можливості репродуктивної медицини - https://subject.com.ua/lesson/biology/10klas_2/61.html

Baby Graphic Pregnancy | PicGifs.com

Урок №16  «Ембріогенез людини. Взаємодія частин зародка, що розвивається ( явище ембріональної індукції) ( за 19.05)
1. При вивченні даної теми, звернути увагу на процеси, що відбуваються на кожному етапі ембріогенезу,  проаналізувати наслідки взаємодії частин зародка, що розвивається.

2. Подумати!!!!
- Яке призначення репродуктивної медицини?
- Які існують проблеми у сфері репродуктивного здоров’я ?

3. Продивитись відео

4. Записати в зошит і вивчити
Періодизація ембріонального розвитку людини
Ембріональний розвиток людини починається з утворення зиготи й закінчується народженням дитини. Він триває 40 тижнів, і за цей час із однієї клітини виростає організм, який складається з мільярдів спеціалізованих клітин. Вони утворюють тканини й органи зі спадковою інформацією, яка закодована в хромосомному наборі зиготи.

Ембріональний період розвитку людини поділяють на три періоди:
■ початковий (1-й тиждень);
■ зародковий (з 2-го по 8-й тиждень);
■ передплідний (з 9-го тижня по 12-й);
■ плідний (з 13-го тижня до народження дитини)

Ембріональна індукція. Поняття про провізорні органи.
Ембріональна індукція — це процес впливу одних частин зародка (індуктор) на інші (реагуюча частина). У результаті такої взаємодії утворюється орган. Індуктор — частина зародка, що напрямляє розвиток інших частин зародка.
Провізорні органи — це тимчасові органи, які функціонують лише в ембріональному періоді. У людини до них належать:
■ хоріон (ворсиста оболонка зародка) — виконує захисну, трофічну, газообмінну та екскреторну функції;
■ амніон, або амніотичний мішок (водна оболонка) — захищає ембріон від висихання;
■ жовточний мішок (виріст кишки за запасам жовтка) — забезпечує живлення зародка;
■ алантоїс (сечовий мішок), накопичує відходи обміну речовин плоду, виконує видільну функцію;
■ плацента — забезпечує постійний зв’язок між організмом матері та плодом.
5.  Записати в зошит фактори які впливають на репродуктивне здоров’я?
6. Підготувати невелике повідомлення про вплив алкоголю, нікотину, наркотичних речовин та фізико-хімічних факторів зовнішнього середовища на розвиток людини.


Урок №17  "Чинники, здатні справляти позитивний і негативний вплив на процеси росту та розвитку людини" ( за 25.05)
1. З'ясувати, які чинники здатні справляти позитивний та негативний вплив на процеси росту та розвитку людини і в чому саме він полягає.

2. Записати в зошит чинники, що здатні справляти позитивний вплив на процеси росту та розвитку людини
Можна навести найголовніші з чинників, що справляють позитивний влив на організм, який росте і розвивається:
• безпечне і сприятливе середовище життя;
• відсутність надмірних і тривалих стресових факторів;
• відмова від тютюнопаління, вживання наркотиків та алкоголю;
• раціональне харчування (у помірній кількості, відповідно до фізіологічних потреб організму, з дотриманням режиму харчування);
• фізична активність відповідно до вікових та фізіологічних особливостей;
• достатня тривалість відпочинку та сну;
• дотримання особистої гігієни.

3. Знайти за допомогою додаткових джерел чинники, що здатні справляти негативний вплив на процеси росту та розвитку людини, і записати їх в зошит.
4. Доведіть перевагу від дотримання здорового способу життя.
5. Повторити теми в зошиті та на блозі, і підготуватись до узагальнення!


Урок №18 Узагальнення з теми "Репродукція та розвиток" ( за 26.05)
1. Повторити параграфи з даної теми
2. Пройти за посиланням і виконати онлайн завдання ( клікнути на слово завдання)
3. Завдання можна проходити лише один раз, крім цього всі завдання обмежені у часі, тому не затягуйте з відповідю!




Немає коментарів:

Дописати коментар