
Всім привіт! нижче ви знайдете завдання по темам які необхідно буде виконати!
1. Виконайте ВПРАВУ на повторення запліднення у живих організмів
2. Опрацюйте §108; складіть опорний конспект, користуючись допоміжними матеріалами:
а) Відео "Регуляція росту і розвитку"
б) Відео "Гормони"
в) Відеопрезентація "Особливості регенерації"
1. Виконайте ВПРАВУ на повторення постембріонального розвитку людини
2. Опрацюйте §106-107; складіть опорний конспект, користуючись допоміжними матеріалами:
а) Відеопрезентація "Розвиток рослин"
б) Відеопрезентація "Репродукція, ріст та розвиток клітин"
в) Відеопрезентація "Розвиток тварин"
3. Виконайте ТЕСТИ НаУрок
1. Сформулюйте мету роботи.
2. Вивчіть будову яйцеклітини птаха за малюнком. Перемалюйте його в зошит.
4. Виконайте цікаву вправу
- Опрацюйте §105; складіть опорний конспект, користуючись допоміжними матеріалами:
а) Відеопрезентація "Постембріональний розвиток людини"
б) ВІДЕО "Чи повинні ми старіти і помирати"
в) ВІДЕО "Парадокс старіння"
г) ВІДЕО "Лікарі знайшли засіб..."
- Випишіть в зошит теорії старіння
- *Профільна інтеграція знань.Чи можна зупинити чи сповільніти процес старіння? (відповідь написати в зошит)
- Опрацюйте §104, складіть опорний конспект, користуючись допоміжними матеріалами:
а) ВІДЕОУРОК "Постембріональний етап розвитку"
б) ВІДЕО "Життєві цикли рослин"
в) ВІДЕО "Життєві цикли тварин"
3. Виконайте ТЕСТ НаУрок
- ПРЕЗЕНТАЦІЯ "Ембріональний розвиток людини"
- ВІДЕО "Розвиток плоду"
- ВІДЕОПРЕЗЕНТАЦІЯ " Ембріональний розвиток людини. Менструація. Вагітність."
- ВІДЕО "Вплив алкоголю, нікотину, наркотичних речовин на зародок людини"
2. Складіть в зошиті коротенький конспект, використовуючи наступні матеріали (в параграфі мало інформації):
- В чому сутність законів Геккеля-Мюлера і Бера, що зображені на цьому малюнку?Відповідь запишіть в зошит.
2. ВІДЕО "Запліднення у рослин і тварин"
3.Проаналізуйте і замалюйте в зошиті малюнок "Подвійне запліднення у покритонасінних рослин"
2. Опрацюйте § 93, складіть
3. Перегляньте ВІДЕО
- При складанні опорного конспекту вам допоможе ПРЕЗЕНТАЦІЯ
- Перегляньте ВІДЕОУРОК, щоб краще розібратися в темі.
- перегляньте:
ВІДЕОУРОК
ВІДЕО "Автостопом по біології"
- перевірте, як ви засвоїли тему, виконавши тест , дедлайн роботи до 20.00, 07.04
- краще розібратися в темі вам допоможе відеопрезентація
- пройди завдання в ігровій формі по темі "Вегетативне розмноження"
Еволюційні фактори
Фактор | Опис фактора | Приклад дії |
Мутації (мутаційний процес) | Природний процес постійних змін спадкової інформації внаслідок дії мутагенних факторів | У предків людини внаслідок мутації дві хромосоми об’єдналися в одну. Тому в людини 23 пари хромосом, а у шимпанзе, як і у нашого спільного предка, — 24 пари |
Популяційні хвилі (хвилі життя) | Коливання чисельності природних популяцій, яке відбувається постійно внаслідок кліматичних, біологічних або інших факторів | Періодично виникають спалахи розмноження комах (наприклад, сарани). При цьому тварини можуть поширюватися за межі території свого звичайного проживання |
Дрейф генів | Зміна частоти алелів певних генів через випадкові процеси. Наприклад, виверження вулкана, повінь або потрапляння невеликої групи особин на нову територію (ефект засновника) | Коли люди потрапили на Американський континент, серед них випадково не виявилося людей з алелем, який відповідає за формування III і IV груп крові. Тому до нової хвилі міграції з Європи, населення Америки мало тільки I або IIгрупи крові |
Ізоляція | Розділення популяцій одного виду через виникнення між ними якихось бар’єрів (фізичних або екологічних) | Популяції, які потрапляли на острови, часто не могли контактувати з популяціями материка й утворювали нові вид, як в’юрки на Галапагоських островах |
Міграція | Переміщення особин з однієї популяції в іншу або на нові території | Риба-голка з Чорного моря мігрувала в р. Дніпро, а звідти по каналу Дніпро-Донбас потрапила в р. Сіверський Донець |
Природний добір | Диференційоване виживання більш пристосованих до певних умов існування особин у популяції | Під час використання антибіотиків виживають тільки ті бактерії, які мають до них стійкість |
1. Подумати над запитанням!!!
«Чи зможе продовжитися вид Homo sapiens, якщо зникнуть жіночі або чоловічі статеві клітини?».
2. Пригадати та порівняти будову статевих клітин ( замалювати і підписати малюнок в зошиті)

3. Продивитись відеоурок нижче
4. Опрацювати параграф за посиланням https://history.vn.ua/pidruchniki/zadorozhnij-biology-and-ecology-10-class-2018-standard-level/54.php
«Закінчи речення»
- 1. Сперматозоїд складається з …
2. У шийці розміщені …
3. Оболонки яйцеклітини …
4. Яйцеклітина рухається за допомогою …
5. Акросома виробляє …
6. Він сприяє …
7. Процес дозрівання сперматозоїда триває …
8. Щодня у чоловіка дозріває сперматозоїдів …
9. В результаті процесу запліднення утворюється …
10 Запліднення відбувається в …
11. Кількість сперматозоїдів, які проникають в яйцеклітину …
12. Сперматозоїд проникає в яйцеклітину завдяки …
1. Продивитись відео
2. Коротко про основне, за посиланням опрацювати матеріал, http://prco.com.ua/pub_faq_cancer/основні поняття записати в зошит
3. Звідки береться рак???
4. Враховуючи свої знання, сучасні погляди медиків, релігії напишіть власне висловлювання з теми «Причина рака – стрес?».
5. Подивись дане відео, це корисно
1. Продивитись відео
3. Опрацювати цікаву інформацію "Чи повинні ми старіти?" за посиланням https://futuro.in.ua/videos/161-chy-povynni-starity-pomyraty.html
4. Виконати завдання в зошиті
- Який із типів клітинної смерті є більш розповсюдженим в організмі людини?
1. Пройти онлайн - тестування нижче
"Репродукція як механізм забезпечення безперервності існування видів"
- У чому біологічний сенс процесу розмноження?
- Які способи розмноження живих організмів вам відомі?
3. Роботу в зошиті після проходження презентації сфотографувати і скинути мені
4. Опрацювати параграф №44 (новий підручник)
1. Засновником генетики вважають …….. ……………………......
2. Найменша структурна і функціональна одиниця спадковості …… .
3. Сукупність генів організму……………………………………...
4. Сукупність генів і ознак організму…………………………..…
5. Схрещування, що аналізується однією парою ознак…....
6. Пара ознак гомологічних хромосом……………………………… .
7. Особина, що надає один сорт гамет……………………….
8. Ген, що пригнічує прояв іншого алельного гену…………
9. Ознака, що проявляється під час неповного домінування…
10.Особина, що надає два сорти гамет …………………….
2. опрацювати матеріал ( клікнути по посиланню) законспектувати в робочий зошит!
3. Дати відповідь на запитання:
1. Що таке медична генетика і які її завдання?
2. Які спадкові хвороби людини існують і чим вони зумовлені?
3. Що таке хвороби зі спадкової схильністю? За яких умов вони розвиваються у людини?
4. Чи можливі випадки, коли хвороба зі спадковою схильністю наявна в генотипі, але не виявляється протягом життя людини? Від чого це залежить?
Відповіді записувати в робочий зошит, сфотографувати і відправити мені в інстаграм, фейсбук або на пошту babocka@meta.ua ті учні в яких не буде жодної зробленої теми в зошиті будуть НЕ АТЕСТОВАНІ!
Урок №2 "Спадкові хвороби і вади людини, причини виникнення цих хвороб" за 17.03
1. Опрацювати презентацію нижче, по ній зробити конспект в зошиті
2. Ознайомитись з відео
1.Чи зустрічаються спадкові хвороби у жителів нашого міста?
2.Які хвороби зустрічаються найбільш часто?
3.Чи має місце зростання спадкових хвороб?
Чи можна спрогнозувати розумові здібності майбутньої дитини?
На сайті https://mizky.com/article/162/children-intelligence-mother-genes була опублікована інформація, що діти успадковують розум від матері. Чи згодні ви з таким твердженням? Запишіть вашу думку в робочий зошит!
Урок №3 "Методи діагностики та профілактики спадкових хвороб людини" за 23.03
1. Опрацювати інформацію, по ній зробити короткий опорний конспект

Урок №4 Практична робота №3 Розв'язання типових задач з генетики за 24.03
1. Повторення законів Г. Менделя


2. Практична робота №3 зроблену роботу сфотографувати та скинути вчителю!
Урок №5 Узагальнення з теми "Спадковість і мінливість" за 06.04
1. Пройти онлайн - тестування нижче
Урок №6 "Репродукція як механізм забезпечення безперервності існування видів" ( за 07.04)
- У чому біологічний сенс процесу розмноження?
- Які способи розмноження живих організмів вам відомі?
3. Роботу в зошиті після проходження презентації сфотографувати і скинути мені
4. Опрацювати параграф №44 (новий підручник)
Урок №7 " Особливості процесів регенерації організму людини" (за 13.04)
1. Подумати і дати письмову відповідь в зошит
1. Чи здатні живі організми загоювати рани, відновлювати більші або менші частини тіла? Як називається це явище?
2. Якою мірою, на вашу думку, людині притаманна регенерація?
3. Чи існують етичні правила в медицині, що стосуються способів лікування?
2. Продивитись презентацію та по ній зробити опорний конспект
3. Продивитись відеоурок
4. Виконати завдання в презентації слайд №18, оформлену роботу сфотографувати і скинути вчителеві!
Урок №8 "ТРАНСПЛАНТАЦІЯ ТКАНИН ТА ОРГАНІВ У ЛЮДИНИ, ЇЇ ПЕРСПЕКТИВИ. ПРАВИЛА БІОЛОГІЧНОЇ ЕТИКИ" (за 14.04)
1. Подумати над запитанням нижче
- У якій мірі, на вашу думку, притаманна регенерація людині?
2. При вивченні даної теми, звернути увагу на:
- Основних напрямках трансплантологїї
4. Опрацювати документ "Правила біологічної етики" записати правила в зошит
5. Опрацювати параграф №50
6. За допомогою додаткових джерел дослідити трансплантацію в різних країнах світу.
Урок №9 "Ріст та розвиток клітин та фактори, які на нього впливають" ( за 21.04)
1. Повторити попередній матеріал та дати відповідь нижче
- Чи здатні клітини організму старіти та помирати? Якщо так, то чим це може бути спричинене?
2. Пригадати процес цитогенезу ( запис понять в зошит)
Цитогенез – це ріст й розвиток клітин, що супроводжуються взаємопов’язаними кількісними й якісними перетвореннями ( наприклад, клітини крові, сперматогенез, овогенез)
3. Продивитись відеоурок "Ріст і розвиток клітин"
4. Опрацювати інформацію( клікнути на слово інформація)
5. Продивись, це цікаво "Безсмертні клітини"
Урок №10 " Старіння та смерть клітин. Причини порушення клітинного циклу та їхні наслідки" ( за 27.04)
1. Продивитись відео
3. Опрацювати цікаву інформацію "Чи повинні ми старіти?" за посиланням https://futuro.in.ua/videos/161-chy-povynni-starity-pomyraty.html
4. Виконати завдання в зошиті
- Який із типів клітинної смерті є більш розповсюдженим в організмі людини?
Урок №11 "Поняття про онкогенні фактори та онкологічні захворювання. Профілактика онкологічних захворювань" ( за 28. 04)
1. Перевірка знань з попередньої теми, пройти за посиланням і виконати тест, тестування відкрито до 21.00
2. Продивитись відео
4. Звідки береться рак???
5. Опрацювати підручник §59. В/І.Соболь. Біологія.10 клас.
Враховуючи свої знання, сучасні погляди медиків, релігії напишіть власне висловлювання з теми «Причина рака – стрес?».
6. Подивись дане відео, це корисно
Урок №12 "Статеві клітини. Особливості гаметогенезу у людини" ( за 04.05)
1. Подумати над запитанням!!!
«Чи зможе продовжитися вид Homo sapiens, якщо зникнуть жіночі або чоловічі статеві клітини?».
2. Пригадати та порівняти будову статевих клітин ( замалювати і підписати малюнок в зошиті)

3. Продивитись відеоурок нижче
4. Опрацювати параграф за посиланням https://history.vn.ua/pidruchniki/zadorozhnij-biology-and-ecology-10-class-2018-standard-level/54.php
«Закінчи речення»
- 1. Сперматозоїд складається з …
2. У шийці розміщені …
3. Оболонки яйцеклітини …
4. Яйцеклітина рухається за допомогою …
5. Акросома виробляє …
6. Він сприяє …
7. Процес дозрівання сперматозоїда триває …
8. Щодня у чоловіка дозріває сперматозоїдів …
9. В результаті процесу запліднення утворюється …
10 Запліднення відбувається в …
11. Кількість сперматозоїдів, які проникають в яйцеклітину …
12. Сперматозоїд проникає в яйцеклітину завдяки …

3. Опрацювати параграф за посиланням https://history.vn.ua/pidruchniki/zadorozhnij-biology-and-ecology-10-class-2018/99.php
4. Пройти онлайн тест з теми "Статеві клітини. Особливості гаметогенезу людини"
Звернути увагу на :
1. поняття репродуктивне здоров`я.
2. особливості репродукції людини.
3. причини порушення репродуктивної функції.
1. Дати письмову відповідь на запитання
- Як ви розумієте термін «репродуктивне здоров’я»?
- Які хвороби, пов’язані з нездатністю мати нащадків, вам відомі?
5. Опрацювати https://history.vn.ua/pidruchniki/sobol-biology-and-ecology-10-class-2018-standard-level/66.php
- Яке призначення репродуктивної медицини? Які можливості репродуктивної медицини існують у наш час? ( дати письмову відповідь в зошит)
Урок №15 " Сучасні можливості та перспективи репродуктивної медицини" ( за 18.05)

Урок №16 «Ембріогенез людини. Взаємодія частин зародка, що розвивається ( явище ембріональної індукції) ( за 19.05)
1. При вивченні даної теми, звернути увагу на процеси, що відбуваються на кожному етапі ембріогенезу, проаналізувати наслідки взаємодії частин зародка, що розвивається.
Ембріональний розвиток людини починається з утворення зиготи й закінчується народженням дитини. Він триває 40 тижнів, і за цей час із однієї клітини виростає організм, який складається з мільярдів спеціалізованих клітин. Вони утворюють тканини й органи зі спадковою інформацією, яка закодована в хромосомному наборі зиготи.
Ембріональний період розвитку людини поділяють на три періоди:
■ початковий (1-й тиждень);
■ зародковий (з 2-го по 8-й тиждень);
■ передплідний (з 9-го тижня по 12-й);
■ плідний (з 13-го тижня до народження дитини)
Ембріональна індукція — це процес впливу одних частин зародка (індуктор) на інші (реагуюча частина). У результаті такої взаємодії утворюється орган. Індуктор — частина зародка, що напрямляє розвиток інших частин зародка.
Провізорні органи — це тимчасові органи, які функціонують лише в ембріональному періоді. У людини до них належать:
■ хоріон (ворсиста оболонка зародка) — виконує захисну, трофічну, газообмінну та екскреторну функції;
■ амніон, або амніотичний мішок (водна оболонка) — захищає ембріон від висихання;
■ жовточний мішок (виріст кишки за запасам жовтка) — забезпечує живлення зародка;
■ алантоїс (сечовий мішок), накопичує відходи обміну речовин плоду, виконує видільну функцію;
■ плацента — забезпечує постійний зв’язок між організмом матері та плодом.
5. Записати в зошит фактори які впливають на репродуктивне здоров’я?
Урок №17 "Чинники, здатні справляти позитивний і негативний вплив на процеси росту та розвитку людини" ( за 25.05)
1. З'ясувати, які чинники здатні справляти позитивний та негативний вплив на процеси росту та розвитку людини і в чому саме він полягає.
Можна навести найголовніші з чинників, що справляють позитивний влив на організм, який росте і розвивається:
• безпечне і сприятливе середовище життя;
• відсутність надмірних і тривалих стресових факторів;
• відмова від тютюнопаління, вживання наркотиків та алкоголю;
• раціональне харчування (у помірній кількості, відповідно до фізіологічних потреб організму, з дотриманням режиму харчування);
• фізична активність відповідно до вікових та фізіологічних особливостей;
• достатня тривалість відпочинку та сну;
• дотримання особистої гігієни.
Урок №18 Узагальнення з теми "Репродукція та розвиток" ( за 26.05)
1. Повторити параграфи з даної теми
2. Пройти за посиланням і виконати онлайн завдання ( клікнути на слово завдання)
3. Завдання можна проходити лише один раз, крім цього всі завдання обмежені у часі, тому не затягуйте з відповідю!
Немає коментарів:
Дописати коментар