Дев'ятикласникам

ЗБЕРІГАЄМО СПОКІЙ. ВІРИМО В ЗСУ. РАЗОМ ДО ПЕРЕМОГИ!
💙💛
ДИСТАНЦІЙНЕ НАВЧАННЯ
Вітаю! Так як ми на карантині то будемо працювати дистанційно, нижче ви знайдете завдання по темам які необхідно буде виконати!


Дистанційне навчання з 24.02.2022

24. Урок за 26.05 "Основні загальні властивості живих організмів"
1. Опрацювати загальні властивості живих організмів у підручнику на ст. 248.
2. Виписати з зошита не записані нові терміни до біологічного словника
3.  Пригадати та записати в зошит
- біологічні науки, які вивчають  розвиток, організацію та функціонування різних  груп організмів та їхніх  угруповань ...
- науки, які  вивчають окремі  групи організмів  та неклітинні форми життя ...
- прикладні науки ...

23. Урок за 25.05  Узагальнення з теми " Біологія як основа біотехнології та медицини" 
1. Повторити параграфи з даної теми
2. Пройти за посиланням і виконати онлайн завдання ( клікнути на слово завдання)
3. Завдання можна проходити лише один раз, крім цього всі завдання обмежені у часі, тому не затягуйте з відповідю!
22. Урок за 19.05 "Генетично модифіковані організми" 
1. Ознайомитись з перевагами та можливими ризиками використання генетично-модифікованих організмів.
2. Запис в зошит
Генетично модифікований організм (ГМО) – це організм, генотип якого було змінено за допомогою методів генної інженерії. Генетичні зміни, як правило, здійснюються в наукових та сільськогосподарських цілях.
Основні етапи створення ГМО:
1. Отримання ізольованого гена.
2. Введення гена у ДНК-вектор.
3. Перенесення вектора з геном в організм, що модифікують (процес трансформації).
4. Експресія генів у трансформованій клітині.
5.Відбір (селекція) трансформованого біологічного матеріалу (клону) від нетрансформованого.
3. Продивитись відео 
4. Пошукова робота, записати в зошит "Вплив ГМО на організм людини"
5. Чи шкідливе ГМО?

6. Опрацювати параграф №57, ст. 241, 
- виконати завдання "Так - Ні"
1. Генетично модифікований організм (ГМО) – це організм, генотип якого було змінено за допомогою методів генної інженерії.
2. Якщо при переносі генетичного матеріалу з одного організму в інший ДНК, яку переносять, походить з іншого виду, то отримані організми називають рекомбінантними.
3. Першим етапом створення ГМО є введення гена у ДНК-вектор.
4. Отримати необхідний ген можна як з природного джерела (геному), так і з геномної бібліотеки.
5. Техніка введення генів у бактерії була розроблена до того, як Фредерік Гріффіт відкрив явище бактеріальної трансформації.
6. Як реципієнти, в геном котрих вбудовують чужорідні гени, використовують ембріональні клітини ссавців, деяких рослин, дрозофіли, протопласти рослин, мікроспори, зародки рослин та ін.
7. Історія ГМО починається в 1920-ті роки, коли формувалася нова галузь науки — генетична інженерія.
8. Широко застосовуватися комерційне культивування ГМО почало в середині 1990-х.
9. Відкриття генно-модифікованих організмів (ГМО) - це ще один крок у справі перемоги природи над людиною.
10. США є лідером у галузі вирощування ГМ рослин.
21. Урок за 18.05 "Роль генетичної інженерії в сучасних біотехнологіях і медицині" 
1. При вивченні даної теми, звернути увагу на роль генетичної інженерії в сучасних біотехнологіях і медицині!
2. Повторити попередню тему, дати письмово відповідь на запитання нижче:
1. Що таке "селекція"?
2. Які основні методи селекції? Назвіть приклади рослин і тварин, створених в результаті селекції.
3. Сформулюйте поняття "генна інженерія" та "клітинна інженерія".
3. Ознайомитись з інформацією - про виробництво лікарських препаратів 
4. Про генну терапію

5. Записати в зошит  "Напрямки використання генетичної інженерії"
6. Дайте письмову відповідь в зошиті  "Чи може людство обійтися без використання технологій генетичної інженерії?"
20. Урок за 12.05 "Основи клітинної (тканинної) інженерії" 
1. Пригадати попередній матеріал, і дати письмову відповідь в зошит,
- Яка суть генної інженерії?
2. Робота з поняттями (запис  в зошит)
-  Що таке клітинна інженерія?
Клітинна (тканинна) інженерія - галузь біотехнології, в якій застосовують методи виділення клітин з організму і перенесення їх на поживні середовища, де вони продовжують жити і розмножуватися. В результаті створюються рекомбінатні клітини.

3. Робота з підручником, виписати з підручника на ст. 244 напрямки клітинної інженерії

4. Це цікаво! Клітинна інженерія: українська клініка виростила кістки 13 пораненим бійцям - https://texty.org.ua/articles/60482/Klitynna_inzhenerija_ukrajinska_klinika_vyrostyla_kistky_13-60482/

5. Продивитись відео

6. Опрацювати параграф №58,  дати письмову відповідь на запитання:
- Як ти думаєш чому в Україні заборонений метод клонування?

19. Урок за 11.05  "Основи генетичної (генної) інженерії" 
1. При вивченні даної теми, звернути увагу на:
ЗНАЧЕННЯ ГЕННОЇ ІНЖЕНЕРІЇ ДЛЯ ЛЮДСТВА
2. Ознайомитись з інформацією за посиланням http://masters.donntu.org/2006/feht/sych/library/art12.htm
3. Продивитись нижче відео



4. Пройти онлайн  тест з теми "Поняття про селекцію"
18. Урок за 09.05  "Одомашнення тварин. Огляд традиційних біотехнологій"
1. Повторити попередню тему
2. Ознайомитись з презентацією 
3. Робота в зошиті (запис)
Біотехнологія – наука про використання біологічних об’єктів і хіміко-біологічних процесів у промисловому виробництві, с/г, енергетиці та медицині.
Об’єкти біотехнології:
- молекули;
- віруси;
- одноклітинні та багатоклітинні організми.
Методи біотехнології 
- культивування об’єктів;
- вирощування клітин і тканин;
- клітинна і генна інженерії.

4. Продивитись  відео

5. Виконати письмово завдання в зошиті

1.          «Установіть відповідність»
Установити відповідність між свійськими тваринами та їх предками
Собака свійський                   Дикий кабан
Кішка свійська                       Тарпан
Вівця                                       Дикий бик – тур
Кінь                                         Степова кішка
Велика рогата худоба            Муфлон
Свиня свійська                       Вовк
Кури свійські                         Дика качка-крижень
Качка свійська                       Дикі банківські кури
Гуси свійські                          Сазан
Індичка свійська                    Дика американська індичка
Короп                                     Гуска сіра


2.  Які досягнення біотехнології вам відомі?

17. Урок за 05.05 "Поняття про селекцію. Введення в культуру рослин" 
1. Ознайомитись з такими поняттями як «селекція», «гібридизація», «інбридинг», «сорт», «порода», «штам», записати визначення понять в зошит, та вивчити
2. Продивитись відеоурок

3. Ознайомитись з презентацією, по ній зробити опорний конспект

4. Опрацювати параграф № 54, дати письмову відповідь в зошит на питання:
- З якою метою застосовують гібридизацію в сільському господарстві?


15. Урок за 28.04 "Біосфера як цілісна система. Захист і збереження біосфери" 
1. Опрацювати інформацію "20 тривожних фактів про забруднення навколишнього середовища" за посиланням https://cikavosti.com/20-trivozhnih-faktiv-pro-zabrudnennya-navkolishnogo-seredovishha/
2.  Пройти онлайн - опитування "Як я бачу екологічний стан свого селища?"
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSftU8DJ-0Q36V_pVGq81emDsAuwFPxaVOkvNALOocY-z3bDBA/viewform

3. Згадати раніше вивчену тему про екологію, та пройти завдання нижче

4. Про зміну клімату, прочитай, це цікаво 
5. Опрацювати параграф №52, №53,
6. Дати письмову відповідь на запитання 
- Як ви оцінюєте сучасну екологічну ситуацію в Україні?


Зевающая лиса - Фотография Сергея - GIF-Анимации Зевающая лиса ...

14. Урок за 27.04 "Стабільність екосистеми та причини її порушення" 
1. Пригадати попередню тему, і дати письмову відповідь в зошит
1. Наука про взаємозв’язки організмів з навколишнім середовищем –
2. Фактори навколишнього середовища, що впливають на організм –
3. Фактори неживої природи –
4. Фактори живої природи –
5. Фактори людської діяльності –
6. Сукупність організмів різних видів, які взаємодіють між собою та навколишнім середовищем –
2. Опрацювати презентацію, по ній зробити конспект в зошиті
3. Опрацювати параграф №51, та заповнити табличку в зошиті нижче

Середовище
Забрудники
Заходи по усуненню забруднення
Повітря
Пил, зола, сажа, оксиди азоту, озон, свинець, ртуть, ванадій, оксиди вуглецю, сірководень, аміак

Вода
Фізичні, хімічні, біологічні та радіаційні забруднення, нафтопродукти

Грунт
Оксиди фосфору, пил добрив, нітрати, добрива, пестициди

13. Урок за 21.04 "Біотичні, абіотичні та антропогенні фактори" 
Стихи Кисти и краски возьму - Дом Солнца1. Подумати! (дати відповідь  в зошит)
- Чи є сенс в існуванні мухи?
2. Записати в зошит класифікацію екологічних чинників













3. Опрацюй документ, це цікаво ( клікнути на слово документ)
4. Ознайомитись та записати в зошит і словник "Закон оптимуму" ст. 210 підручника
5. Опрацювати параграф № 50
6. Словникова робота, знайти визначення і записати їх в свої біологічні словники:
- Паразитизм
- Коменсалізм
- Мутуалізм
- Хижацтво
7. Робота в робочому зошиті
- Виявіть рівень антропогенного впливу  в екосистемах своєї місцевості!

12. Урок за 20.04 
 "Харчові зв’язки та потоки енергії в екосистемах" 
1. Пригадати попередню тему і виконати тест
2. За допомогою підручника ст. 207 в зошиті сформулювати "Правило екологічної піраміди"
3. Опрацювати параграф №49
4. Складіть схему ланцюгів живлення для груп організмів:
1. Попелиці, рослини, хижі птахи, дрібні комахоїдні птахи.
2. Хижаки, личинки мух, коров’ячий послід, комахоїдні птахи.
3. Вовки, лисиці, зайці, рослини.
4. Дощові черви, рослинний перегній, кроти.

11. Урок за 14.04 "Екосистема. Різноманітність екосистем" 
1. Пригадати:
 - що собою являє система, пояснити, чому такі сукупності називаються системами?
- що ми називаємо системою? (Система — це впорядковано взаємодіючі і взаємопов’язані компоненти, що утворюють єдине ціле)
- чи можна сказати, що годинник, який висить на стіні,— це система?
- а акваріум, машина, людина?
2. Розглянути схему, записати її в зошит


3. Продивитись відеоурок

4. Опрацювати параграф № 48, виписати нові терміни в словник та їх вивчити!
5. Дати відповідь письмово в зошит на запитання:

1. Що таке екосистема?
2. Назвіть частини екосистеми.
3. Які організми називають
- продуцентами;
- консументами;
- редуцентами?
10. Урок за 13.04 "Огляд основних еукаріотичних таксонів"
1. Пригадати відмінність між еукаріотами та прокаріотами
2. Ознайомлення із схемою: "Різноманітність рослин, грибів і тварин"











3. Складання таблиці у зошиті.  Порівняння царств Гриби, Рослини, Тварини

Порівняльні ознаки
Царство Гриби
Царство Рослини
Царство Тварини
Клітинна стінка



Наявність пластид



Кількість геномів



Запасаючий полісахарид



Тип живлення



Спосіб життя




4. Прочитати параграф №47
5.Дати відповіді на запитання нижче( робота в робочому зошиті)

1.Чому тварин вважають більш досконалими істотами, ніж рослин чи грибів?


9. Урок за 07.04 " Неклітинні форми життя: віруси" - клікнути на тему уроку
8. Урок за 06.04  " Основні групи організмів: бактерії, археї, еукаріоти." 

Результат пошуку зображень за запитом вирус гифки
Мета:
Ознайомитись з особливостями основних груп організмів
- переглянути відео нижче




- Проаналізувати таблицю, законспектувати до свого робочого зошита
Порівняльна характеристика основних груп живих організмів

Група
Які організми включає
Особливості будови й життєдіяльності
   Таксон
     Vira
Віруси
Неклітинна форма життя. Можуть розмножуватися тільки в клітинах інших організмів. Містять у своєму складі тільки одну нуклеїнову кислоту — або РНК, або ДНК
    Домен
     Бактерії
Бактерії, ціанобактерії
Клітинні організми. У клітинах немає ядра й мембранних органел. Відрізняються значною різноманітністю біохімічних процесів у клітинах. Генетичний матеріал зазвичай представлений великою кільцевою молекулою ДНК (бактеріальною хромосомою). Можуть мати плазміди. Гени не містять інтронів
    Домен
      Археї
Архебактерії
Клітинні організми. Суттєво відрізняються від інших доменів за складом ліпідів та білків. У клітинах немає ядра й мембранних органел. Генетичний матеріал зазвичай представлений великою кільцевою молекулою ДНК (бактеріальною хромосомою). Можуть мати плазміди. Частина генів містять інтрони
    Домен
   Еукаріоти
Рослини, тварини, гриби, одноклітинні еукаріотичні організми
Клітинні організми. У клітинах є ядра та інші мембранні ор-ганели й цитоскелет. Генетичний матеріал міститься у хромосомах і має вигляд лінійних молекул ДНК. У мітохондріях і пластидах присутні невеликі молекули кільцевої ДНК. Гени містять інтрони
- ознайомитись з відео
- прочитати параграф №46, №47
- дати відповідь на запитання в робочому зошиті: 
1.    Чим відрізняються представники доменів Археї і Бактерії?
2.    Схарактеризуйте основні відмінності вірусів і бактерій.
3.    Чим відрізняються віроїди від пріонів та вірусів?


7. Урок за 31.03 " Основи еволюційної філогенії та систематики"
- прочитати параграф підручника №45
- ознайомитись з презентацією нижче
- опрацювати документ(клікнути по слові документ) та по ньому зробити опорний конспект 
Оформлений конспект сфотографувати та скинути вчителю!

6. Урок за 30.03 Узагальнення з теми "Еволюція органічного світу" - клікнути на тему, тест відкритий до 21.00, 30.03, бажаю успіху!😏
4. Урок за 23.03 " Етапи еволюції людини"
- прочитати параграф №44
- виписати нові поняття в зошит та їх вивчити
- ознайомитись з відео нижче

- пройти тест нижче, після проходження тесту вам потрібно скористатись формою зворотнього звязку, записати своє прізвище і ім*я, вписати свій імейл, у строкі коментарі написати свою оцінку, і відправити мені на пошту, якщо у вас немає імейлу, можете сфотографувати ваш результат тесту і скинути мені в інстаграм або на вайбер!)


3. Урок за 17.03 "Роль палеонтології,  молекулярної генетики в обгрунтуванні теорії еволюції"
- ознайомитись з презентацією нижче, по ній зробити опорний конспект в зошиті  

- Виписати нові поняття: гомологічні органи, аналогічні органи, рудименти, атавізми, та їх вивчити
- Розгляньте зародки хребетних тварин. Вкажіть, на яких етапах розвитку зародки мають найбільшу подібність. Про що це свідчить ? (записати відповідь в зошит)

- опрацювати параграф 42, 
- на високий рівень!! письмове завдання в зошиті: Одного разу прийшли до Ч.Даррвіна сусіди-селяни і запитали: «А чи не порадите ви нам, що робити, аби корови давали більше молока?» Замислився Дарвін і відповів: «Заведіть більше котів». Поясніть, яким чином коти можуть впливати на надої корів. (в зошиті)

2. Урок за 16.03 "Розвиток еволюційних поглядів. Теорія Ч. Дарвіна" - клікнути на тему уроку.























































































































Заняття за 31.05 для 9А, для 9Б за 02.06
Походження Людини. З точки зору науки






Дистанційне навчання на період 12.04.21 - 16.04.21

Зевающая лиса - Фотография Сергея - GIF-Анимации Зевающая лиса ...3. Урок на тему: "Харчові зв’язки та потоки енергії в екосистемах" (9а за 19.04,  9б за 16.04)
1. Пригадати попередню тему і виконати тест 
2. За допомогою підручника ст. 207 в зошиті сформулювати "Правило екологічної піраміди"
3. Опрацювати параграф №49
4. Складіть схему ланцюгів живлення для груп організмів:
1. Попелиці, рослини, хижі птахи, дрібні комахоїдні птахи.
2. Хижаки, личинки мух, коров’ячий послід, комахоїдні птахи.
3. Вовки, лисиці, зайці, рослини.
4. Дощові черви, рослинний перегній, кроти.


2. Урок на тему "Екосистема. Різноманітність екосистем" ( 9а за 16.04, 9б за 14.04)
1. Пригадати:
 - що собою являє система, пояснити, чому такі сукупності називаються системами?
- що ми називаємо системою? (Система — це впорядковано взаємодіючі і взаємопов’язані компоненти, що утворюють єдине ціле)
- чи можна сказати, що годинник, який висить на стіні,— це система?
- а акваріум, машина, людина?
2. Розглянути схему, записати її в зошит


3. Продивитись відеоурок

4. Опрацювати параграф № 48, виписати нові терміни в словник та їх вивчити!
5. Дати відповідь письмово в зошит на запитання:

1. Що таке екосистема?
2. Назвіть частини екосистеми.
3. Які організми називають
- продуцентами;
- консументами;
- редуцентами?

1. Урок на тему "Огляд основних еукаріотичних таксонів" 
9а за 12.04.21
1. Пригадати відмінність між еукаріотами та прокаріотами
2. Ознайомлення із схемою: "Різноманітність рослин, грибів і тварин"









3. Складання таблиці у зошиті.  Порівняння царств Гриби, Рослини, Тварини

Порівняльні ознаки
Царство Гриби
Царство Рослини
Царство Тварини
Клітинна стінка



Наявність пластид



Кількість геномів



Запасаючий полісахарид



Тип живлення



Спосіб життя




4. Прочитати параграф №47
5.Дати відповіді на запитання нижче( робота в робочому зошиті)

1.Чому тварин вважають більш досконалими істотами, ніж рослин чи грибів?




















Дистанційне навчання на період 18.03 21 по 26.03.21

Урок на тему " Основні групи організмів: бактерії, археї, еукаріоти." для 9Б за 26.03.21

Результат пошуку зображень за запитом вирус гифки


Мета:
Ознайомитись з особливостями основних груп організмів

- переглянути відео нижче




- Проаналізувати таблицю, законспектувати до свого робочого зошита
Порівняльна характеристика основних груп живих організмів

Група
Які організми включає
Особливості будови й життєдіяльності
   Таксон
     Vira
Віруси
Неклітинна форма життя. Можуть розмножуватися тільки в клітинах інших організмів. Містять у своєму складі тільки одну нуклеїнову кислоту — або РНК, або ДНК
    Домен
     Бактерії
Бактерії, ціанобактерії
Клітинні організми. У клітинах немає ядра й мембранних органел. Відрізняються значною різноманітністю біохімічних процесів у клітинах. Генетичний матеріал зазвичай представлений великою кільцевою молекулою ДНК (бактеріальною хромосомою). Можуть мати плазміди. Гени не містять інтронів
    Домен
      Археї
Архебактерії
Клітинні організми. Суттєво відрізняються від інших доменів за складом ліпідів та білків. У клітинах немає ядра й мембранних органел. Генетичний матеріал зазвичай представлений великою кільцевою молекулою ДНК (бактеріальною хромосомою). Можуть мати плазміди. Частина генів містять інтрони
    Домен
   Еукаріоти
Рослини, тварини, гриби, одноклітинні еукаріотичні організми
Клітинні організми. У клітинах є ядра та інші мембранні ор-ганели й цитоскелет. Генетичний матеріал міститься у хромосомах і має вигляд лінійних молекул ДНК. У мітохондріях і пластидах присутні невеликі молекули кільцевої ДНК. Гени містять інтрони
- ознайомитись з відео
- прочитати параграф №46, №47
- дати відповідь на запитання в робочому зошиті: 
1.    Чим відрізняються представники доменів Археї і Бактерії?
2.    Схарактеризуйте основні відмінності вірусів і бактерій.
3.    Чим відрізняються віроїди від пріонів та вірусів?
4.    Чому більшість патогенних вірусів людини викликають хвороби верхніх дихальних шляхів?
5.    Доведіть значення бактерій та архей для еволюції життя на Землі.
6.    Чому розмноження вірусів можливе лише в клітині-господарі?


Урок на тему "Основи еволюційної філогенії та систематики" (9А за 26.03, 9Б за 24.03)
- прочитати параграф підручника №45
- ознайомитись з презентацією нижче

- опрацювати документ(клікнути по слові документ) та по ньому зробити опорний конспект 
Оформлений конспект сфотографувати та скинути мені!



Для 9А класу за 19.03.21 (для 9Б урок нижче)
Тема: Роль палеонтології, молекулярної генетики в обґрунтуванні теорії еволюції
1. Проглянути презентацію нижче, записати по ній конспект в зошиті
    

2. Виписати нові поняття: гомологічні органи, аналогічні органи, рудименти, атавізми, та їх вивчити
3. Розгляньте зародки хребетних тварин. Вкажіть, на яких етапах розвитку зародки мають найбільшу подібність. Про що це свідчить ? (записати відповідь в зошит)

4. Опрацювати параграф 42, письмове завдання в зошиті: Одного разу прийшли до Ч.Даррвіна сусіди-селяни і запитали: «А чи не порадите ви нам, що робити, аби корови давали більше молока?» Замислився Дарвін і відповів: «Заведіть більше котів». Поясніть, яким чином коти можуть впливати на надої корів. (в зошиті)


Для 9Б за 19.03.21, для 9А за 22.03.21
Тема "Етапи еволюції людини" 
- прочитати параграф №44
- виписати нові поняття в зошит та їх вивчити
- ознайомитись з відео нижче

- пройти тест нижче, після проходження тесту вам потрібно скористатись формою зворотнього звязку, записати своє прізвище і ім*я, вписати свій імейл, у строкі коментарі написати свою оцінку, і відправити мені на пошту, якщо у вас немає імейлу, можете сфотографувати ваш результат тесту і скинути мені в інстаграм або на вайбер!)





























1. Урок за 15.01.2021 для 9б класу, та для 9А 
Особливості будови статевих клітин. Запліднення
2. Урок за 18.01.2021 для 9А класу, 9Б за 20.01
3. Урок за 22.01.2021 для 9А та 9Б класу
Етапи індивідуального розвитку






\



Урок за 16.10 ( для 9А та 9Б кл.)
Тема: Поверхневий апарат клітини - клікнути на тему уроку

Урок за 19.10 для 9А, 21.10 для 9Б кл.

Урок за 23.10















1. Перший урок "Етапи еволюції людини" ( 9а за 13.03, 9б за 12.03)( нижче завдання які стосуються лише до першого уроку "Етапи еволюції людини")
- прочитати параграф №44
- виписати нові поняття в зошит та їх вивчити
- ознайомитись з відео нижче

- опрацювати інформацію (клікнути на посилання) та зробити опорний конспект
- пройти тест нижче, після проходження тесту вам потрібно скористатись формою зворотнього звязку, записати своє прізвище і імя, вписати свій імейл, у строкі коментарі написати свою оцінку, і відправити мені на пошту, якщо у вас немає імейлу, можете сфотографувати ваш результат тесту і скинути мені в інстаграм або фейсбук!)

P. S. Оформлені відповіді можете кидати мені на пошту babocka@meta.ua  в інстаграм або у фейсбук!) Якщо за час карантину ви не зробите жодного завдання то будете НЕ АТЕСТОВАНІ!

2 . Другий урок на тему "Основи еволюційної філогенії та систематики" (9а за 20.03, 9б за 19.03)
- прочитати параграф підручника №45
- ознайомитись з презентацією нижче

- опрацювати документ(клікнути по слові документ) та по ньому зробити опорний конспект 
Оформлений конспект сфотографувати та скинути мені!

3.Третій урок на тему "Основні групи організмів: віруси, бактерії, археї, еукаріоти, віруси" ( 9а за 23.03, 9б за 23.03)
Результат пошуку зображень за запитом вирус гифки
Мета:
Ознайомитись з особливостями основних груп організмів

- переглянути відео нижче
- прочитати інформацію (клікнути на слово "інформація") зробити опорний конспект
- Проаналізувати таблицю, законспектувати до свого робочого зошита
Порівняльна характеристика основних груп живих організмів

Група
Які організми включає
Особливості будови й життєдіяльності
   Таксон
     Vira
Віруси
Неклітинна форма життя. Можуть розмножуватися тільки в клітинах інших організмів. Містять у своєму складі тільки одну нуклеїнову кислоту — або РНК, або ДНК
    Домен
     Бактерії
Бактерії, ціанобактерії
Клітинні організми. У клітинах немає ядра й мембранних органел. Відрізняються значною різноманітністю біохімічних процесів у клітинах. Генетичний матеріал зазвичай представлений великою кільцевою молекулою ДНК (бактеріальною хромосомою). Можуть мати плазміди. Гени не містять інтронів
    Домен
      Археї
Архебактерії
Клітинні організми. Суттєво відрізняються від інших доменів за складом ліпідів та білків. У клітинах немає ядра й мембранних органел. Генетичний матеріал зазвичай представлений великою кільцевою молекулою ДНК (бактеріальною хромосомою). Можуть мати плазміди. Частина генів містять інтрони
    Домен
   Еукаріоти
Рослини, тварини, гриби, одноклітинні еукаріотичні організми
Клітинні організми. У клітинах є ядра та інші мембранні ор-ганели й цитоскелет. Генетичний матеріал міститься у хромосомах і має вигляд лінійних молекул ДНК. У мітохондріях і пластидах присутні невеликі молекули кільцевої ДНК. Гени містять інтрони
- ознайомитись з відео
- прочитати параграф №46, №47
- дати відповідь на запитання в робочому зошиті: 
1.    Чим відрізняються представники доменів Археї і Бактерії?
2.    Схарактеризуйте основні відмінності вірусів і бактерій.
3.    Чим відрізняються віроїди від пріонів та вірусів?
4.    Чому більшість патогенних вірусів людини викликають хвороби верхніх дихальних шляхів?
5.    Доведіть значення бактерій та архей для еволюції життя на Землі.
6.    Чому розмноження вірусів можливе лише в клітині-господарі?


4. Урок на тему "Огляд основних еукаріотичних таксонів" ( 9а за 27.03, 9б за 26.03)
Мета: ознайомитись з сучасними класифікаціями еукаріотів, основними таксонами, їх ієрархією;
1. Пригадати відмінність між еукаріотами та прокаріотами
2. Ознайомлення із схемою: "Різноманітність рослин, грибів і тварин"











3. Складання таблиці у зошиті.  Порівняння царств Гриби, Рослини, Тварини

Порівняльні ознаки
Царство Гриби
Царство Рослини
Царство Тварини
Клітинна стінка



Наявність пластид



Кількість геномів



Запасаючий полісахарид



Тип живлення



Спосіб життя




4. Прочитати параграф №47
5.Дати відповіді на запитання нижче( робота в робочому зошиті)
1. Чому величезні водорості, розмір яких сягає кілька десятків метрів і які складаються з мільярдів клітин, не вважають справжніми багатоклітинними організмами?
2. Чим тканинна організація в рослин відрізняється від організації тканин у тварин?
3. Чи є в рослин і грибів ембріональний розвиток? У чому відмінність між цими етапами життєвого циклу у тварин і рослин?
4. Чому тварин вважають більш досконалими істотами, ніж рослин чи грибів?

5. Урок на тему "Екосистема. Різноманітність екосистем" ( 9а за 06.04, 9б за 06.04)
1. Пригадати:
 - що собою являє система, пояснити, чому такі сукупності називаються системами?
- що ми називаємо системою? (Система — це впорядковано взаємодіючі і взаємопов’язані компоненти, що утворюють єдине ціле)
- чи можна сказати, що годинник, який висить на стіні,— це система?
- а акваріум, машина, людина?

2. Розглянути схему, записати її в зошит


3. Продивитись відеоурок

4. Опрацювати параграф № 48, виписати нові терміни в словник та їх вивчити!
5. Дати відповідь письмово в зошит на запитання:
1. Що таке екосистема?
2. Назвіть частини екосистеми.
3. Які організми називають
- продуцентами;
- консументами;
- редуцентами?

Зевающая лиса - Фотография Сергея - GIF-Анимации Зевающая лиса ...6. Урок на тему: "Харчові зв’язки та потоки енергії в екосистемах" (9а за 10.04, 9б за 09.04)

1. Вправа «Доповніть речення»  (виконати в робочому зошиті)
1. Екологія наука про...
2. Екосистема- це...
3. Екосистема складається з двох компонентів: ...
4. Усі екосистеми поділяються на дві групи...
5. Видове різноманіття екосистем визначається ...
6. Видове різноманіття залежить від ...
7. Просторова структура визначається...
8. Прикладами типових наземних екосистем є ...
9. Прикладами штучних екосистем є ...
10. Особливе значення для всієї нашої планети, як основне джерело кисню мають ... екосистеми.
11.Один з найтиповіших видів екосистем в Україні є ...
2. За допомогою підручника ст. 207 в зошиті сформулювати "Правило екологічної піраміди"
3. Опрацювати параграф №49
4. Складіть схему ланцюгів живлення для груп організмів:
1. Попелиці, рослини, хижі птахи, дрібні комахоїдні птахи.
2. Хижаки, личинки мух, коров’ячий послід, комахоїдні птахи.
3. Вовки, лисиці, зайці, рослини.
4. Дощові черви, рослинний перегній, кроти.

7. Урок на тему: "Біотичні, абіотичні та антропогенні фактори" (9а та 9б за 13.04)
Стихи Кисти и краски возьму - Дом Солнца1. Подумати! (дати відповідь  в зошит)
- Чи є сенс в існуванні мухи?
2. Записати в зошит класифікацію екологічних чинників















3. Опрацюй документ, це цікаво ( клікнути на слово документ)
4. Ознайомитись та записати в зошит і словник "Закон оптимуму" ст. 210 підручника
5. Опрацювати параграф № 50
6. Словникова робота, знайти визначення і записати їх в свої біологічні словники:
- Паразитизм
- Коменсалізм
- Мутуалізм
- Хижацтво
7. Робота в робочому зошиті
- Виявіть рівень антропогенного впливу  в екосистемах своєї місцевості!


8. Урок на тему "Стабільність екосистеми та причини її порушення" (9а за 17.04, 9б за 16.04)
1. Пригадати попередню тему, і дати письмову відповідь в зошит
1. Наука про взаємозв’язки організмів з навколишнім середовищем –
2. Фактори навколишнього середовища, що впливають на організм –
3. Фактори неживої природи –
4. Фактори живої природи –
5. Фактори людської діяльності –
6. Сукупність організмів різних видів, які взаємодіють між собою та навколишнім середовищем –
7. Види організмів, пов’язаних між собою харчовими відносинами у певній послідовності –
8. Трофічна сітка забезпечує –
9. Глобальна екологічна система, межі якої зумовлені життєдіяльність організмів –
10. Межі біосфери формують –
2. Опрацювати презентацію, по ній зробити конспект в зошиті

3. Опрацювати параграф №51, та заповнити табличку в зошиті нижче

Середовище
Забрудники
Заходи по усуненню забруднення
Повітря
Пил, зола, сажа, оксиди азоту, озон, свинець, ртуть, ванадій, оксиди вуглецю, сірководень, аміак

Вода
Фізичні, хімічні, біологічні та радіаційні забруднення, нафтопродукти

Грунт
Оксиди фосфору, пил добрив, нітрати, добрива, пестициди

Проект "Экология вокруг нас"
9. Урок на тему " Біосфера як цілісна система. Захист і збереження біосфери" ( 9а за 24.04, 9б за 23.04)  
1. Опрацювати інформацію "20 тривожних фактів про забруднення навколишнього середовища" за посиланням https://cikavosti.com/20-trivozhnih-faktiv-pro-zabrudnennya-navkolishnogo-seredovishha/

2.  Пройти онлайн - опитування "Як я бачу екологічний стан свого селища?"
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSftU8DJ-0Q36V_pVGq81emDsAuwFPxaVOkvNALOocY-z3bDBA/viewform

3. Згадати раніше вивчену тему про екологію, та пройти завдання нижче

4. Про зміну клімату, прочитай, це цікаво 
5. Опрацювати параграф №52, №53,
6. Дати письмову відповідь на запитання 
- Як ви оцінюєте сучасну екологічну ситуацію в Україні?





10. Узагальнення з теми: "Надорганізмові біологічні системи" (9а та 9б за 27.04)
Как стать суперчеловеком: всё, что нужно знать о тренировках мозга ...1. Повторити параграфи та поняття з даної теми
2. Продивитись відеоурок

3. Виконати завдання "Кросворд" 
4. Пройти онлайн тестування, щоб виконати роботу клікніть на слово тест


11. Урок на тему "Поняття про селекцію. Введення в культуру рослин" (9Б за 30.04, 9А за 04.05)
Flavours herbs GIFs - Get the best gif on GIFER
1. Ознайомитись з такими поняттями як «селекція», «гібридизація», «інбридинг», «сорт», «порода», «штам», записати визначення понять в зошит, та вивчити
2. Продивитись відеоурок
3. Ознайомитись з презентацією нижче

4. Опрацювати параграф № 54, дати письмову відповідь в зошит на питання:
- З якою метою застосовують гібридизацію в сільському господарстві?



12. Урок на тему "Одомашнення тварин. Огляд традиційних біотехнологій" ( 9а за 08.05, 9б за 04.05)

1. Повторити попередню тему
2. Ознайомитись з презентацією нижче

3. Робота в зошиті (запис)
Біотехнологія – наука про використання біологічних об’єктів і хіміко-біологічних процесів у промисловому виробництві, с/г, енергетиці та медицині.

Об’єкти біотехнології:
- молекули;
- віруси;
- одноклітинні та багатоклітинні організми.

Методи біотехнології 
- культивування об’єктів;
- вирощування клітин і тканин;
- клітинна і генна інженерії.

4. Продивитись  відео

5. Виконати письмово завдання в зошиті
1.          «Установіть відповідність»
Установити відповідність між свійськими тваринами та їх предками
Собака свійський                   Дикий кабан
Кішка свійська                       Тарпан
Вівця                                       Дикий бик – тур
Кінь                                         Степова кішка
Велика рогата худоба            Муфлон
Свиня свійська                       Вовк
Кури свійські                         Дика качка-крижень
Качка свійська                       Дикі банківські кури
Гуси свійські                          Сазан
Індичка свійська                    Дика американська індичка
Короп                                     Гуска сіра


2.  Які досягнення біотехнології вам відомі?




13. Урок на тему "Основи генетичної (генної) інженерії" ( 9а за 15.05, 9б за 07.05)   
1. При вивченні даної теми, звернути увагу на:
ЗНАЧЕННЯ ГЕННОЇ ІНЖЕНЕРІЇ ДЛЯ ЛЮДСТВА
2. Ознайомитись з інформацією за посиланням http://masters.donntu.org/2006/feht/sych/library/art12.htm
3. Продивитись нижче відео

4. Пройти онлайн  тест з теми "Поняття про селекцію"


14. Урок на тему "Основи клітинної (тканинної) інженерії" ( 9а за 18.05, 9б за 14.05)
1. Пригадати попередній матеріал, і дати письмову відповідь в зошит,
- Яка суть генної інженерії?

2. Робота з поняттями (запис  в зошит)
-  Що таке клітинна інженерія?
Клітинна (тканинна) інженерія - галузь біотехнології, в якій застосовують методи виділення клітин з організму і перенесення їх на поживні середовища, де вони продовжують жити і розмножуватися. В результаті створюються рекомбінатні клітини.

3. Робота з підручником, виписати з підручника на ст. 244 напрямки клітинної інженерії

4. Це цікаво! Клітинна інженерія: українська клініка виростила кістки 13 пораненим бійцям - https://texty.org.ua/articles/60482/Klitynna_inzhenerija_ukrajinska_klinika_vyrostyla_kistky_13-60482/

5. Продивитись відео

6. Опрацювати параграф №58,  дати письмову відповідь на запитання:
- Як ти думаєш чому в Україні заборонений метод клонування?





15. Урок на тему "Роль генетичної інженерії в сучасних біотехнологіях і медицині" ( 9а за 22.05, 9б за 18.05)

1. При вивченні даної теми, звернути увагу на роль генетичної інженерії в сучасних біотехнологіях і медицині!

2. Повторити попередню тему, дати письмово відповідь на запитання нижче:
1. Що таке "селекція"?
2. Які основні методи селекції? Назвіть приклади рослин і тварин, створених в результаті селекції.
3. Сформулюйте поняття "генна інженерія" та "клітинна інженерія".
4. Розкрийте основні напрямки генної та клітинної інженерії.

3. Ознайомитись з інформацією - про виробництво лікарських препаратів 

4. Про генну терапію


5. Записати в зошит  "Напрямки використання генетичної інженерії"
6. Дайте письмову відповідь в зошиті  "Чи може людство обійтися без використання технологій генетичної інженерії?"


ГМО шагает по России | Ежедневный пророк16. Урок на тему "Генетично модифіковані організми" ( 9а за 25.05,  9б за 21.05)
1. Ознайомитись з перевагами та можливими ризиками використання генетично-модифікованих організмів.

2. Запис в зошит
Генетично модифікований організм (ГМО) – це організм, генотип якого було змінено за допомогою методів генної інженерії. Генетичні зміни, як правило, здійснюються в наукових та сільськогосподарських цілях.
Основні етапи створення ГМО:
1. Отримання ізольованого гена.
2. Введення гена у ДНК-вектор.
3. Перенесення вектора з геном в організм, що модифікують (процес трансформації).
4. Експресія генів у трансформованій клітині.
5.Відбір (селекція) трансформованого біологічного матеріалу (клону) від нетрансформованого.

3. Продивитись відео 
4. Пошукова робота, записати в зошит "Вплив ГМО на організм людини"
5. Чи шкідливе ГМО?

6. Опрацювати параграф №57, ст. 241, 
- виконати завдання "Так - Ні"
1. Генетично модифікований організм (ГМО) – це організм, генотип якого було змінено за допомогою методів генної інженерії.
2. Якщо при переносі генетичного матеріалу з одного організму в інший ДНК, яку переносять, походить з іншого виду, то отримані організми називають рекомбінантними.
3. Першим етапом створення ГМО є введення гена у ДНК-вектор.
4. Отримати необхідний ген можна як з природного джерела (геному), так і з геномної бібліотеки.
5. Техніка введення генів у бактерії була розроблена до того, як Фредерік Гріффіт відкрив явище бактеріальної трансформації.
6. Як реципієнти, в геном котрих вбудовують чужорідні гени, використовують ембріональні клітини ссавців, деяких рослин, дрозофіли, протопласти рослин, мікроспори, зародки рослин та ін.
7. Історія ГМО починається в 1920-ті роки, коли формувалася нова галузь науки — генетична інженерія.
8. Широко застосовуватися комерційне культивування ГМО почало в середині 1990-х.
9. Відкриття генно-модифікованих організмів (ГМО) - це ще один крок у справі перемоги природи над людиною.
10. США є лідером у галузі вирощування ГМ рослин.



17. Узагальнення з теми " Біологія як основа біотехнології та медицини" (для 9А за 29.05 і 9Б  за 25. 05)
1. Повторити параграфи з даної теми
2. Пройти за посиланням і виконати онлайн завдання ( клікнути на слово завдання)
3. Завдання можна проходити лише один раз, крім цього всі завдання обмежені у часі, тому не затягуйте з відповідю!

18. Урок для 9 Б класу за 28.05 "Основні загальні властивості живих організмів"
1. Опрацювати загальні властивості живих організмів у підручнику на ст. 248.
2. Виписати з зошита не записані нові терміни до біологічного словника
3.  Пригадати та записати в зошит

- біологічні науки, які вивчають  розвиток, організацію та функціонування різних  груп організмів та їхніх  угруповань ...
- науки, які  вивчають окремі  групи організмів  та неклітинні форми життя ...
- прикладні науки ...



















10 коментарів: