Восьмикласникам

ЗБЕРІГАЄМО СПОКІЙ. ВІРИМО В ЗСУ. РАЗОМ ДО ПЕРЕМОГИ!
💙💛
ДИСТАНЦІЙНЕ НАВЧАННЯ 

Всім привіт! Так як ми на карантині то будемо працювати дистанційно, нижче ви знайдете завдання по темам які необхідно буде виконати!

Дистанційне навчання з 24.02.2022

25. Урок за 31.05 Закріплення вивченого
 - Виконати цікаву вправу нижче, пригадати біологічні науки, що вивчають організм людини.

24. Урок за 27.05 "Цілісність організму людини. Взаємодія регуляторних систем організму"
1. Робота в зошиті, спрогнозуйте наслідки для організму людини якщо виникли порушення у функціонуванні: 
- травної системи 
- ендокринної системи
2. Взаємодія регуляторних систем організму
Пригадайте: 
Що таке гомеостаз? 
ЗАПИСАТИ В ЗОШИТ
Загальна характеристика гомеостазу:
• відображенням гомеостазу є наявність біологічних параметрів: температура тіла, осмотичний тиск, кров'яний тиск, вміст йонів, білків, вуглеводів та ін.;
• сталість внутрішнього середовища забезпечується безперервною роботою органів дихання, кровообігу, травлення та ін.;
• регулюється нервовою та ендокринною системами.
23. Урок за 24.05. Узагальнення з тем "Ендокринна система. Розмноження та розвиток людини" 
1. Повторити параграфи з даної теми
2. Пройти за посиланням і виконати онлайн завдання ( клікнути на слово завдання)
3. Завдання можна проходити лише один раз, дедлайн роботи до 25.05. крім цього всі завдання обмежені у часі, тому не затягуйте з відповідю!

22. Урок за 20.05. " Запліднення. Вагітність" Постембріональний розвиток людини"
Baby Graphic Pregnancy | PicGifs.com1.  Ознайомитись з індивідуальним розвитком – онтогенезом та його періодами, особливу увагу звернути на ембріональний період.
2. Пригадати, що таке запліднення?
3. Продивитись відео як відбувається запліднення

4. Записати в зошит і вивчити
Ембріон – до 8 днів. 
Зародок – до 9 тижнів. 
Пуповина і плацента – на 3 тиждень 
Плід – після 9 тижнів .
5. Дати в зошиті коротку характеристику особливостей вікових періодів розвитку людини: 
– грудний період 
– дитинство (раннє, перше, друге) 
– підлітковий період 
– юнацький період
6. відео "Вагітність і ембріональний розвиток людини"

7. Опрацювати параграф №60,61 
Вправа «Знайди пару» 
1. Зародок 
2. Зигота 
3. Плід 
4. Плацента 
5. Онтогенез 
A. Індивдуальний розвиток людини з моменту зародженя організму до природної смерті. 
B. Перші 8 тижнів ембріонального розвитку ненароджену дитину називають… 
C. Орган, що зв’язує плід з організмом матері під час ембріонального розвитку 
D. Ембріональний розвиток з 9 тижня 
E. Запліднена яйцеклітина, одноклітинний зародок з якого розвивається новий організм
8. Установити відповідність між періодами розвитку та їх характерними особливостями:
1.грудний період
2.раннє дитинство
3.підлітковий період
4.перше дитинство
А. з’являються перші постійні зуби
Б. ріст і розвиток організму переважно завершується
В. відбувається глибока перебудова організму, пов’язана з початком внутрішньо секреторної функції статевих залоз
Г. за рік довжина її тіла у середньому збільшується на 25 см.
Д. дитина інтенсивно розвивається, особливо швидко розвивається мова, а за нею і мислення.

21. Урок за 17.05 "Будова та функції репродуктивної системи" 
1.Пригадайте з розділу «Зоологія», як відбу­вається еволюція статевого розмноження у хре­бетних тварин. Як називається система органів розмноження ?
2. Ознайомитись з презентацією 
3. Заповнити таблицю в зошиті  "Будова та функції жіночої статевої системи". 
Репродуктивними органами жінки є молочні залози та зовнішні й внут­рішні статеві органи.

органи
характеристика
функції












   
 «Будова  та функції чоловічої статевої системи»;
органи
характеристика
функції










4. Опрацювати параграф №59, виконати інтерактивне завдання нижче

20. Урок за 13.05 "Профілактика захворювань ендокринної системи" 
1. Повторити попередню тему та виконати вправу нижче 

2. Поміркуй!!!
Пам’ятаєте, в казці «Про Білосніжку…» , зла мачуха на очах падчерці перетворюється у відьму – ніс загострився, очі вилізли з орбіт, лице і шия набрякли, мачуха стала трястися.

Чи можуть бути схожі перетворення в реальному житті?
Порушення діяльності якої із систем може призвести до вище описаних відхилень?

3. Робота в зошиті
Порушення діяльності ендокринної системи може бути спричинене:

- Збільшенням продукування гормонів і називається – гіперфункція

- Зменшенням вироблення гормонів – гіпофункція.

заповнити таблицю в зошиті (коротко,найголовніше)
Залоза внутрішньої секреції
             
             Гіперфункція

        Гіпофункція
Гіпофіз
Надмірне виділення ростових гормонів призводить до розвитку гігантизму або акромегалії ( надмірного розростання окремих частин тіла)
Недостатнє виділення ростових гормонів призводить до розвитку карликовості й затримки статевого розвитку
Щитовидна залоза
Приводить до розвитку базедової хвороби. Виражається в загальному підвищені інтенсивності обміну речовин, при цьому дуже часто залоза розростається (утворюється зоб). Спостерігаються тремтіння пальців, прискорення серцебиття і схуднення.
Призводить до розвитку хвороби  мікседеми (у дорослих), яка супроводжується набряком шкіри, випаданням волосся, кволістю, сонливістю.
У дітей – кретинізм, який проявляється значним відставанням у фізичному та розумовому розвитку.

Паращитовидна залоза
У кістках скелета утворюються порожнини, збільшується ламкість кісток, часто утворюються камені в нирках
Знижується вміст кальцію в крові, спостерігаються судомні скорочення мязів
Підшлункова залоза
Гіперфункція підшлункової залози – дуже рідке захворювання. Воно виявляється в гіпоглікемії й у зв’язаному з цим порушенні діяльності центральної нервової системи, що надзвичайно чутлива до нестачі глюкози. Виникають слабість, судороги, втрата свідомості. Уведення глюкози знімає всі ці явища.
Нестача інсуліну призводить до розвитку цукрового діабету, який характеризується підвищенням рівня глюкози в крові, настає тяжке схуднення, отруєння продуктами неповного розпаду вуглеводів.
Кора надниркових залоз
Спостерігаються надмірне відкладання жиру на тулубі, зміну форми обличчя, підвищення артеріального тиску, ламкість кісток
Розвивається Аддисонова хвороба. Спостерігається схуднення, розвиток бронзового забарвлення шкіри, зниження артеріального тиску, порушення водно-сольового обміну

4.  Опрацювати параграф №55, в зошиті записати причини розвитку захворювання ендокринної системи.
5. Підготуватись до узагальнення з теми "Ендокринна система"
19. Урок за 10.05 "Залози внутрішньої секреції, їх функції" (продовження)
1. Повторити попередню тему
«Закінчи речення»  письмово в зошиті
Ендокринна регуляція фізіологічних процесів в організмі людини відбувається за участю... 
Вони переносяться ... 
Залози внутрішньої секреції виділяють ... 
Порушення діяльності залоз внутрішньої секреції спричинюють захворювання, які називають ... 
Посилення діяльності залози — це ... 
Послаблення діяльності залози — це ... 
2. Ознайомитись з презентацією, зробити опорний конспект
3. Опрацювати параграф №55, виписати залози та їх функції
4. Виконати інтерактивне завдання, після проходження, результат сфотографувати і скинути вчителеві!


18. Урок за 06.05. "Ендокринна система. Залози внутрішньої секреції" 
1. Подумати!!!
Уривок з повісті М. Булгакова «Собачье сердце» про пересадку гіпофіза людини собаці, записів щоденника Борменталя, які закінчуються словами: «Отныне загадочная функция гипофиза разъяснена. Он определяет человеческий облик. Его гормоны можно назвать гормонами облика – главными в организме…Создан гомункул. Профессор Преображенский, Вы –творец!»
- Чи це дійсно так? Що таке гормони?
- Чи можуть гормони викликати такі неймовірні перетворення?
2. Запис в робочий зошит
Гуморальна та гормональна регуляції функцій організму
Ø Гуморальна регуляція – регуляція функцій за допомогою хімічних речовин (СО2 регулює роботу дихального центру довгастого мозку; гормонів – гормональна регуляція (ендокринна)).
Ø Гормони – біологічно активні речовини-регулятори (БАР), які в невеликі кількості здатні робити на організм значний вплив.
Ø Ендокринологія – наука, що вивчає будову і функції залоз внутрішньої секреції.

Залози
Ø залози зовнішньої секреції – виробляють хімічні речовини (ферменти та ін.), що через протоки виділяються на поверхню шкіри, в порожнину тіла, органів (потові, молочні, сальні залози);
Ø залози внутрішньої секреції – виробляють гормони, не мають власних протоків, виділяють свої секрети безпосередньо в кров (епіфіз, щитоподібна, надниркові залози);
Ø залози змішаної секреції – виконують одночасно зовнішньо секреторну і внутрішньо секреторну функції (підшлункова, статеві залози).

3. Продивитись відеоурок

4. Робота з підручником
На ст.  249, виписати в зошит залози та їхні функції!
Пояснити вираз: «Маленькі залози великого значення»
17. Урок за 03.05. Узагальнення знань з теми "Вища нервова діяльність" - клікнути на тему, дедлайн роботи до 15.00 год., 03.05
16. Урок за 02.05 "Сон. Біоритми" - клікнути на тему уроку, підготуватись до узагальнення з теми "Вища нервова діяльність"

15. Урок за 29.04 "Поняття про сигнальні системи. Мова, мислення.

1. Продивитись відео 

2. Ознайомитись з презентацією нижче, в зошиті зробити порівняння між першою і другою сигнальною системами
3. Опрацювати параграф № 49
4. Поміркуйте!
Так звані «мауглі» — діти виховані тваринами, які потрапили в людське суспільство після 5 років, зазвичай не оволодівали людською мовою. Чому? Відповідь запишіть в робочий зошит!

14. Урок за 26.04 " Навчання та пам’ять"     
1. Пригадати попередню тему і виконати завдання нижче
- Визначте безумовні(+) і умовні(-) рефлекси
1. Виділення слини на запах їжі.
2. Виділення слини на вигляд лимона.
3. Плач дитини при вигляді лікаря в білому каналі.
4. Відсмикування руки від вогню.
5. Кліпання.
6. Плямкання дитини губами на вигляд пляшечки з молоком.
7. Чхання,кашель.
8. Відсмикування руки дитиною при словах:«Гаряче! Небезпечно! »
9. Поява пляшечки і піпетки, якою будуть закапувати ніс;
10. Подразнення слизової оболонки носа краплями;
11. Припинення плачу дитини,котрій показали ляльку.
12. Закривання очей при різкому світлі.

2. Продивитись презентацію, по ній зробити конспект в зошиті

3. Виконати онлайн тест за посиланням, і дізнайтесь яка у вас пам’ять http://www.psychologies.ru/tests/test/687/
4. Опрацювати параграф №50
5. Дайте письмову відповідь в зошиті
 - Чому вірш, який ми вивчили в початковій школі, запам'ятався  на все життя?

13. Урок за 22.04 "Умовні та безумовні рефлекси. Інстинкти" 
Reflex Arc GIF | Gfycat

1. Пригадати!
1) Що таке ВНД?
2) які типи ВНД вам відомі?
3) Що таке темперамент?
2. При вивченні даної теми, звернути увагу на:
- що таке рефлекс та на які групи вони поділяються.
- з’ясувати механізм дії рефлексів та їх значення в житті людини.
3. Виписати нові поняття в словник  та їх вивчити
4. В робочому зошиті виписати приклади умовних і безумовних рефлексів.
5. Продивитись відеоурок нижче
6. Опрацювати параграф №48, виконати №1, №2 завдання групи "Поміркуйте" в робочому зошиті. Після виконання завдань, роботу сфотографувати і скинути вчителеві!

12. Урок за 19.04 "Поняття про вищу нервову діяльність, та її основні типи"
1. Ознайомитись з документом ( клікнути на слово документ)
2. Проглянути відеоурок
3. Опрацювати параграф №47, виписати нові терміни в словник, їх вивчити.
4. Дати відповідь на запитання в зошиті?
- Що таке інстинкти, яке значення вони мають для людини?
10. Урок за 12.04. Тема: Дослідницький практикум №4 "Дослідження температурної адаптації рецепторів шкіри"
1. Пройти онлайн - тестування нижче
Після проходження тесту вам потрібно скористатись формою зворотнього звязку, записати своє прізвище і імя, вписати свій імейл, або скинути ваш результат тесту  мені в інстаграм або фейсбук!)
2. Опрацювати інформацію( клікнути на слово "інформація)
3. Виконати дослідницький практикум №4 (клікнути на слова)




Результат пошуку зображень за запитом анимация строение уха человека

9. Урок за 08.04 Тема: Сенсорні системи смаку, нюху, рівноваги, дотику, температури, болю
1. Опрацювати презентацію, та по ній зробити конспект в зошиті

2. Виписати нові терміни в словник та їх вивчити
3. Виконати завдання нижче, результат роботи сфотографувати та скинути вчителю!
8. Урок за 05.04  Тема: "Слухова сенсорна система"
- Повторити будову ока 
- Прочитати параграф №44 та зробити в зошиті конспект
- Ознайомитись з будовою вуха по відео
- Виконати завдання нижче - позначити частини органа слуха, після проходження завдання сфотографувати ваш результат і відправити мені. 

5. Пройти тест ( клікнути на слово тест)
Дедлайн виконання роботи до 06.04 до 20.00 

Результат пошуку зображень за запитом глаз гифка7. Урок за 01.04 Тема: "Визначення акомодації ока. Гігієна зору"                                 
1. Виконати інтерактивне завдання( виконати, сфотографувати і скинути мені)

 
2. Прочитати параграф №43 в підручнику
3. Дайте відповідь на питання:
а)Які можливі порушення зору людини, яка їх профілактика?
Відповіді записувати в робочий зошит, зробити фото та скинути мені  в інстаграм, вайбер, фейсбук!

6. Урок за 29.03 " Зорова сенсорна система. Око"
 https://meet.google.com/vdy-mizr-wps - посилання на відеоурок, початок о 12.00, дата 29.03
1. Прочитати параграф №42
2. Виписати нові поняття в зошит.
3. Ознайомитись з будовою ока за допомогою відео(дивись нижче)
4. Виконати лабораторне дослідження №9 ( клікнути на посилання, робота виконується в лабораторному зошиті)
5. Дати відповідь на запитання:
а) Які структури ока забезпечують його захист?
б)Чому око порівнюють з фотоапаратом, а сітківку з фотолабораторією?

P. S. Оформлені відповіді можете кидати мені  в інстаграм або на вайбер.
 
5. Урок за 25.03 "Загальна характеристика сенсорних систем" - клікнути на тему
3. Урок за 18.03 "Будова головного мозку" - клікнути на тему уроку https://meet.google.com/vdy-mizr-wps - посилання на відеоурок, початок о 12.00, дата 18.03
2. Урок за 15.03 "Будова спинного мозку" - клікнути на тему уроку
https://meet.google.com/vdy-mizr-wps - посилання на відеоурок, початок о 12.30.
1. Урок за 25.02 
Тема: "Будова і функції нервової системи"
 - ознайомитись з презентацією, по ній зробити опорний конспект в зошиті
- продивитись відеоурок

- опрацювати підручник, параграф №35








































Заняття за 31.05 - Прогулянка тілом: анатомічний музей у Нідерландах - клікнути на посилання 



Дистанційне навчання на період 12.04.21 - 19.04.21

3. " Умовні та безумовні рефлекси. Інстинкти" ( за 19.04)
Reflex Arc GIF | Gfycat

1. Пригадати!
1) Що таке ВНД?
2) які типи ВНД вам відомі?
3) Що таке темперамент?
2. При вивченні даної теми, звернути увагу на:
- що таке рефлекс та на які групи вони поділяються.
- з’ясувати механізм дії рефлексів та їх значення в житті людини.
3. Виписати нові поняття в словник  та їх вивчити
4. В робочому зошиті виписати приклади умовних і безумовних рефлексів.
5. Продивитись відеоурок нижче
6. Опрацювати параграф №48, виконати №1, №2 завдання групи "Поміркуйте" в робочому зошиті. Після виконання завдань, роботу сфотографувати і скинути вчителеві!



2. "Поняття про вищу нервову діяльність, та її основні типи"
 ( за 16.04)

1. Ознайомитись з документом ( клікнути на слово документ)
2. Проглянути відеоурок
3. Опрацювати параграф №47, виписати нові терміни в словник, їх вивчити.
4. Дати відповідь на запитання в зошиті?
- Що таке інстинкти, яке значення вони мають для людини?


1. Узагальнення за темою «Зв’язок організму людини із зовнішнім середовищем. Сенсорні системи» за 12.04.21
- виконати тест, тест відкритий до 21.00, спроба проходження лише один раз!



















 Дистанційне навчання на період 18.03.21 - 26.03.21

Результат пошуку зображень за запитом глаз гифка
Урок №1
Тема : Зорова сенсорна система ( за 19.03)
1. Прочитати параграф №42
2. Виписати нові поняття в зошит.
3. Ознайомитись з будовою ока за допомогою відео(дивись нижче)
4. Виконати лабораторне дослідження №9 ( клікнути на посилання, робота виконується в лабораторному зошиті)
5. Дати відповідь на запитання:
а) Які структури ока забезпечують його захист?
б)Чому око порівнюють з фотоапаратом, а сітківку з фотолабораторією?

P. S. Оформлені відповіді можете кидати мені  в інстаграм або у фейсбук!) 

Урок №2  Тема: Визначення акомодації ока. Гігієна зору (за 22.03)
1. Виконати інтерактивне завдання( виконати, сфотографувати і скинути мені)

 
 2.Прочитати параграф №43 в підручнику
2. Виконати лабораторне дослідження №10 ( клікнути на зображення, роботу виконувати в лабораторному зошиті)
3. Дайте відповідь на питання:
а) Як людині, що носить окуляри, користуватись біноклем - з окулярами чи без них?
б)Які можливі порушення зору людини, яка їх профілактика?
Відповіді записувати в робочий зошит, зробити фото та скинути мені  в інстаграм, вайбер, фейсбук!



Результат пошуку зображень за запитом анимация строение уха человека
Урок №3 Тема: Слухова сенсорна система за 26.03)

1. Повторити будову ока і виконати завдання нижче


2. Прочитати параграф №44 та зробити в зошиті конспект
3. Ознайомитись з будовою вуха по відео
4. Виконати завдання нижче - позначити частини органа слуха, після проходження завдання сфотографувати ваш результат і відправити мені. 

5. Пройти тест ( клікнути на слово тест)
Тест відкрито до 18.00





















































 Дистанційне навчання на період  14.01.2021 - 23.01.2021

1. Урок за 15.01.2021  Тема « Групи крові. Переливання крові»
3. Урок за 22.01.2021 Тема "Система кровообігу. Серце, його будова та функції"


















Результат пошуку зображень за запитом глаз гифка
Урок №1
Тема : Зорова сенсорна система (для учнів 8Б за 13.03)
1. Прочитати параграф №42
2. Виписати нові поняття в зошит.
3. Ознайомитись з будовою ока за допомогою відео(дивись нижче)
4. Виконати лабораторне дослідження №9 ( клікнути на посилання, робота виконується в лабораторному зошиті)
5. Дати відповідь на запитання:
а) Які структури ока забезпечують його захист?
б)Чому око порівнюють з фотоапаратом, а сітківку з фотолабораторією?

P. S. Оформлені відповіді можете кидати мені на пошту babocka@meta.ua , в інстаграм або у фейсбук!) Якщо за час карантину ви не зробите жодного завдання то будете НЕ АТЕСТОВАНІ!

Урок №2  Тема: Визначення акомодації ока. Гігієна зору.(для 8а за 13.03, 8б за 17.03)
1. Прочитати параграф №43 в підручнику
2. Виконати лабораторне дослідження №10 ( клікнути на зображення, роботу виконувати в лабораторному зошиті)
3. Дайте відповідь на питання:
а) Як людині, що носить окуляри, користуватись біноклем - з окулярами чи без них?
б)Які можливі порушення зору людини, яка їх профілактика?
Відповіді записувати в робочий зошит, зробити фото та скинути мені на пошту, або в інстаграм, фейсбук!

Результат пошуку зображень за запитом анимация строение уха человека
Урок №3 Тема: Слухова сенсорна система (8 а за 16.03, 8б за 20.03)

1. Повторити будову ока і виконати завдання нижче


2. Прочитати параграф №44 та зробити в зошиті конспект
3. Ознайомитись з будовою вуха по відео
4. Виконати завдання нижче - позначити частини органа слуха, після проходження завдання сфотографувати ваш результат і відправити мені в інстаграм, вайбер або на пошту babocka@meta.ua

Урок №4 Тема: Сенсорні системи смаку, нюху, рівноваги, дотику, температури, болю. (8а за 20.03, 8б за 24.03)
1. Опрацювати презентацію, та по ній зробити конспект в зошиті

2. Виписати нові терміни в словник та їх вивчити
3. Виконати завдання нижче, результат роботи сфотографувати та скинути мені!


Урок №5 Тема: Дослідницький практикум №4 "Дослідження температурної адаптації рецепторів шкіри" (8а за 23.03, 8б за 27.03)
1. Пройти онлайн - тестування нижче
Після проходження тесту вам потрібно скористатись формою зворотнього звязку, записати своє прізвище і імя, вписати свій імейл,  і ваш результат автоматично прийде мені на пошту, або у строкі "коментарі" написати свою оцінку,  якщо у вас немає імейлу, можете сфотографувати ваш результат тесту і скинути мені в інстаграм або фейсбук!)
2. Опрацювати інформацію( клікнути на слово "інформація)
3. Виконати дослідницький практикум №4 (клікнути на слова)


Урок №6 Узагальнення за темою «Зв’язок організму людини із зовнішнім середовищем. Сенсорні системи» ( 8а за 27.03, 8б - додатковий урок)

Пройти онлайн тест нижче

Після проходження тесту вам потрібно скористатись формою зворотнього звязку, записати своє прізвище і імя, вписати свій імейл, і ваш результат автоматично прийде мені на пошту, або у строкі "коментарі" написати свою оцінку, якщо у вас немає імейлу, можете сфотографувати ваш результат тесту і скинути мені в інстаграм або фейсбук!)

Урок №7 "Поняття про вищу нервову діяльність, та її основні типи"
 ( 8а за 06.04, 8б за  07.04)

1. Ознайомитись з документом ( клікнути на слово документ)
2. Проглянути відеоурок
3. Опрацювати параграф №47, виписати нові терміни в словник, їх вивчити.
4. Дати відповідь на запитання в зошиті?
- Що таке інстинкти, яке значення вони мають для людини?



Урок №8 " Умовні та безумовні рефлекси. Інстинкти" ( 8а за 10.04, 8б за 10.04)
Reflex Arc GIF | Gfycat

1. Пригадати!
1) Що таке ВНД?
2) які типи ВНД вам відомі?
3) Що таке темперамент?
4) Назвіть типи темпераментів у людини?
2. При вивченні даної теми, звернути увагу на:
- що таке рефлекс та на які групи вони поділяються.
- з’ясувати механізм дії рефлексів та їх значення в житті людини.
3. Виписати нові поняття в словник  та їх вивчити
4. В робочому зошиті виписати приклади умовних і безумовних рефлексів.
5. Продивитись відеоурок нижче
6. Опрацювати параграф №48, виконати №1, №2 завдання групи "Поміркуйте" в робочому зошиті. Після виконання завдань, роботу сфотографувати і скинути вчителеві!



Урок №9 " Навчання та пам’ять" ( 8а за 13.04, 8б за 14.04)        
1. Пригадати попередню тему і виконати завдання нижче
- Визначте безумовні і умовні рефлекси
1. Виділення слини на запах їжі.
2. Виділення слини на вигляд лимона.
3. Плач дитини при вигляді лікаря в білому каналі.
4. Відсмикування руки від вогню.
5. Кліпання.
6. Плямкання дитини губами на вигляд пляшечки з молоком.
7. Чхання,кашель.
8. Відсмикування руки дитиною при словах:«Гаряче! Небезпечно! »
9. Поява пляшечки і піпетки, якою будуть закапувати ніс;
10. Подразнення слизової оболонки носа краплями;
11. Припинення плачу дитини,котрій показали ляльку.
12. Закривання очей при різкому світлі.
2. Подумати!
- Чого найбільше боїться людина похилого віку?
3. Продивитись презентацію, по ній зробити конспект в зошиті

4. Виконати онлайн тест за посиланням, і дізнайтесь яка у вас пам’ять http://www.psychologies.ru/tests/test/687/
5. Опрацювати параграф №50
6. Дайте письмову відповідь в зошиті
 - Чому вірш, який ми вивчили в початковій школі, запам'ятався  на все життя?


Урок №10 "ПОНЯТТЯ ПРО СИГНАЛЬНІ СИСТЕМИ. МОВА. МИСЛЕННЯ. СВІДОМІСТЬ" ( 8а та 8б за 17.04)

1. Продивитись відео 

2. Ознайомитись з презентацією нижче, в зошиті зробити порівняння між першою і другою сигнальною системами

.


3. Опрацювати параграф № 49
4. Поміркуйте!
Так звані «мауглі» — діти виховані тваринами, які потрапили в людське суспільство після 5 років, зазвичай не оволодівали людською мовою. Чому? Відповідь запишіть в робочий зошит!


Урок №11 "Темперамент" 
Дослідницький практикум №5 "Визначення типу вищої нервової діяльності та властивостей темпераменту" ( 8а за 24. 04, 8б за 21.04)
1. Повторити поняття на ст. 235 підручника
2. Опрацювати усно табличку нижче
Типи
ВНД
Сильні
Слабкий
Спокійний
Жвавий
Неврівноважений
Сила
Врівноваженість
Рухливість
Сильний
Врівноважений
Інертний
Сильний
Врівноважений
Рухливий
Сильний
Неврівноважений
Збудливий
Слабкий
Врівноважений
Гальмівний
Темперамент
Флегматик
Сангвінік
Холерик
Меланхолік
3. Продивитись відео нижче


4. Пройти дослідницький практикум на визначення власного темпераменту за посиланням https://brainapps.ru/test/temperament
5. Опрацювати параграф №51, дати письмову відповідь в зошит "Як люди з різним темпераментом проявляють себе в трудовій діяльності?"


Урок №12  Узагальнення з теми "Вища нервова діяльність" ( 8а за 27.04, 8б за 24.04)
1. Повторити параграфи теми "Вища нервова діяльність"
2. Пройти онлайн - тест нижче, після проходження тесту, скористатись зворотнім звязком, або сфотографувати ваш результат щоб було видно тему тесту, фото скинути вчителеві у вайбер або інстаграм!



Урок  №13 "Ендокринна система. Залози внутрішньої секреції" (8 а за 04.05, 8 б за 28.04)
1. Подумати!!!
Уривок з повісті М. Булгакова «Собачье сердце» про пересадку гіпофіза людини собаці, записів щоденника Борменталя, які закінчуються словами: «Отныне загадочная функция гипофиза разъяснена. Он определяет человеческий облик. Его гормоны можно назвать гормонами облика – главными в организме…Создан гомункул. Профессор Преображенский, Вы –творец!»
- Чи це дійсно так? Що таке гормони?
- Чи можуть гормони викликати такі неймовірні перетворення?

2. Запис в робочий зошит
Гуморальна та гормональна регуляції функцій організму
Ø Гуморальна регуляція – регуляція функцій за допомогою хімічних речовин (СО2 регулює роботу дихального центру довгастого мозку; гормонів – гормональна регуляція (ендокринна)).
Ø Гормони – біологічно активні речовини-регулятори (БАР), які в невеликі кількості здатні робити на організм значний вплив.
Ø Ендокринологія – наука, що вивчає будову і функції залоз внутрішньої секреції.

Залози
Ø залози зовнішньої секреції – виробляють хімічні речовини (ферменти та ін.), що через протоки виділяються на поверхню шкіри, в порожнину тіла, органів (потові, молочні, сальні залози);
Ø залози внутрішньої секреції – виробляють гормони, не мають власних протоків, виділяють свої секрети безпосередньо в кров (епіфіз, щитоподібна, надниркові залози);
Ø залози змішаної секреції – виконують одночасно зовнішньо секреторну і внутрішньо секреторну функції (підшлункова, статеві залози).

3. Продивитись відеоурок

4. Робота з підручником
На ст.  249, виписати в зошит залози та їхні функції!
Пояснити вираз: «Маленькі залози великого значення»


Урок №14 "Залози внутрішньої секреції, їх функції" (8а за 08.05, 8б за 05.05)
1. Повторити попередню тему
«Закінчи речення» 
Ендокринна регуляція фізіологічних процесів в організмі людини відбувається за участю... 
Вони переносяться ... 
Ендокринну регуляцію забезпечують ...
Залози внутрішньої секреції виділяють ... 
Порушення діяльності залоз внутрішньої секреції спричинюють захворювання, які називають ... 
Посилення діяльності залози — це ... 
Послаблення діяльності залози — це ... 

2. Ознайомитись з презентацією


3. Опрацювати параграф №55, виписати залози та їх функції
4. Виконати інтерактивне завдання, після проходження, результат сфотографувати і скинути вчителеві!




Урок №15  "Профілактика захворювань ендокринної системи" ( 8а за 15.05, 8б за 08.05)

1. Повторити попередню тему та виконати вправу нижче 


2. Поміркуй!!!

Пам’ятаєте, в казці «Про Білосніжку…» , зла мачуха на очах падчерці перетворюється у відьму – ніс загострився, очі вилізли з орбіт, лице і шия набрякли, мачуха стала трястися.

Чи можуть бути схожі перетворення в реальному житті?

Порушення діяльності якої із систем може призвести до вище описаних відхилень?


3. Робота в зошиті

Порушення діяльності ендокринної системи може бути спричинене:

- Збільшенням продукування гормонів і називається – гіперфункція

- Зменшенням вироблення гормонів – гіпофункція.

заповнити таблицю в зошиті
Залоза внутрішньої секреції
             
             Гіперфункція

        Гіпофункція
Гіпофіз
Надмірне виділення ростових гормонів призводить до розвитку гігантизму або акромегалії ( надмірного розростання окремих частин тіла)
Недостатнє виділення ростових гормонів призводить до розвитку карликовості й затримки статевого розвитку
Щитовидна залоза
Приводить до розвитку базедової хвороби. Виражається в загальному підвищені інтенсивності обміну речовин, при цьому дуже часто залоза розростається (утворюється зоб). Спостерігаються тремтіння пальців, прискорення серцебиття і схуднення.
Призводить до розвитку хвороби  мікседеми (у дорослих), яка супроводжується набряком шкіри, випаданням волосся, кволістю, сонливістю.
У дітей – кретинізм, який проявляється значним відставанням у фізичному та розумовому розвитку.


Паращитовидна залоза
У кістках скелета утворюються порожнини, збільшується ламкість кісток, часто утворюються камені в нирках
Знижується вміст кальцію в крові, спостерігаються судомні скорочення мязів
Підшлункова залоза

Нестача інсуліну призводить до розвитку цукрового діабету, який характеризується підвищенням рівня глюкози в крові, настає тяжке схуднення, отруєння продуктами неповного розпаду вуглеводів.
Кора надниркових залоз
Спостерігаються надмірне відкладання жиру на тулубі, зміну форми обличчя, підвищення артеріального тиску, ламкість кісток
Розвивається Аддисонова хвороба. Спостерігається схуднення, розвиток бронзового забарвлення шкіри, зниження артеріального тиску, порушення водно-сольового обміну


4.  Опрацювати параграф №55, в зошиті записати причини розвитку захворювання ендокринної системи.
5. Підготуватись до узагальнення з теми "Ендокринна система"

Урок №16 для 8 Б класу "Узагальнення з теми "Ендокринна система" за 12.05

1. Пройти онлайн - тестування ( клікнути на слово тестування) завдання відкрито 12.05  до 21.00 год. вечора




Урок №17 "Будова та функції репродуктивної системи" ( 8а за 18.05, 8б для 15.05)
1.Пригадайте з розділу «Зоологія», як відбу­вається еволюція статевого розмноження у хре­бетних тварин. Як називається система органів розмноження ?

2. Ознайомитись з презентацією нижче


3. Заповнити таблицю в зошиті  "Будова та функції жіночої статевої системи". 
Репродуктивними органами жінки є молочні залози та зовнішні й внут­рішні статеві органи.

органи
характеристика
функції












   
 «Будова  та функції чоловічої статевої системи»;
органи
характеристика
функції










4. Опрацювати параграф №59, виконати інтерактивне завдання нижче


Урок №18 " Запліднення. Вагітність" ( 8а за 22.05 8б за 19.05)
Baby Graphic Pregnancy | PicGifs.com1.  Ознайомитись з індивідуальним розвитком – онтогенезом та його періодами, особливу увагу звернути на ембріональний період.
2. Пригадати, що таке запліднення?
3. Продивитись відео як відбувається запліднення

4. Записати в зошит і вивчити
Ембріон – до 8 днів. 
Зародок – до 9 тижнів. 
Пуповина і плацента – на 3 тиждень 
Плід – після 9 тижнів .
5. відеоагітність і ембріональний розвиток людини"

6. Опрацювати параграф №60, 
Вправа «Знайди пару» 
1. Зародок 
2. Зигота 
3. Плід 
4. Плацента 
5. Онтогенез 

A. Індивдуальний розвиток людини з моменту зародженя організму до природної смерті. 
B. Перші 8 тижнів ембріонального розвитку ненароджену дитину називають… 
C. Орган, що зв’язує плід з організмом матері під час ембріонального розвитку 
D. Ембріональний розвиток з 9 тижня 
E. Запліднена яйцеклітина, одноклітинний зародок з якого розвивається новий організм

- написати ваше ставлення до абортів?

Урок №19 "Постембріональний розвиток людини" ( 8а за 25.05, 8б за 22.05)
1. Дати в зошиті коротку характеристику особливостей вікових періодів розвитку людини: 
– грудний період 
– дитинство (раннє, перше, друге) 
– підлітковий період 
– юнацький період

2. Проаналізуйте малюнок «Пропорції тіла людини в різні періоди життя».









3.  Продивитись відео
4. Установити відповідність між періодами розвитку та їх характерними особливостями:
1.грудний період
2.раннє дитинство
3.підлітковий період
4.перше дитинство
А. з’являються перші постійні зуби
Б. ріст і розвиток організму переважно завершується
В. відбувається глибока перебудова організму, пов’язана з початком внутрішньо секреторної функції статевих залоз
Г. за рік довжина її тіла у середньому збільшується на 25 см.
Д. дитина інтенсивно розвивається, особливо швидко розвивається мова, а за нею і мислення.



Урок №20. Узагальнення з тем "Ендокринна система. Розмноження та розвиток людини" ( для 8а за 29. 05, 8б за 26.05)

1. Повторити параграфи з даної теми
2. Пройти за посиланням і виконати онлайн завдання ( клікнути на слово завдання)
3. Завдання можна проходити лише один раз, крім цього всі завдання обмежені у часі, тому не затягуйте з відповідю!



Урок для 8б класу за 29.05 "Цілісність організму людини. Взаємодія регуляторних систем організму"

1. Робота в зошиті, спрогнозуйте наслідки для організму людини якщо виникли порушення у функціонуванні: 
- травної системи 
- ендокринної системи

2. Взаємодія регуляторних систем організму
Пригадайте: 
Що таке гомеостаз? 
ЗАПИСАТИ В ЗОШИТ
Загальна характеристика гомеостазу:
• відображенням гомеостазу є наявність біологічних параметрів: температура тіла, осмотичний тиск, кров'яний тиск, вміст йонів, білків, вуглеводів та ін.;
• сталість внутрішнього середовища забезпечується безперервною роботою органів дихання, кровообігу, травлення та ін.;
• регулюється нервовою та ендокринною системами.
3. Пригадати біологічні науки, що вивчають організм людини, і виконати  вправу нижче





Для тих хто дійсно цікавиться анатомією людини, хочу запропонувати цікаву платформу 3Д анатомію, тут ви зможете набагато краще і реальніше ознайомитись з будовою людського організму, хто зацікавився заходьте сюди







Форменні елементи крові


Органели клітин

1 коментар:

  1. Замечательные материалы, спасибо) Сейчас тоже начинаю работать и паралельно занимаюсь своим режимом дня, а то ничего не успеваю, помогли советы отсюда https://sferijiznivm.ru/kak-postroit-rezhim-dnya-chtoby-bylo-vremya-na-samorazvitie/

    ВідповістиВидалити