Семикласникам

Дистанційне навчання

Привіт семикласники! ну що ж надіюсь ви готові до дистанційного навчання!
Нижче ви знайдете посилання, що потрібно буде прочитати та записати, а потім завдання на які ви повинні дати відповідь. Надіюсь таке навчання вам сподобається і ви всі будете брати в ньому участь!)


Дистанційне навчання на період 02.09...
1. Урок для 7 - А та 7 - Б  за 06.09 "Основні відмінності тварин від рослин та грибів. Особливості живлення тварин" клікнути на тем уроку, онлайн урок 06.09 о 11.25 для 7 - Б, для 7 - А о 12.10 щоб потрапити на урок тисни сюди
2. Урок для 7 - А та 7 - Б за 07.09 "Особливості живлення тварин" клікнути на тему уроку































































Заняття за 31.05 
"НАЙДИВНІШІ ТВАРИНИ СВІТУ"

Заняття за 01.06 "Тварини рекордсмени"
Природа не дуже справедливо розподілила життєві цикли різних своїх творінь — деякі живуть одну мить, інші - століття. Тварини, що живуть у природних умовах, рідко наближаються до свого максимально можливого віку, причин тому багато: полювання, хвороби, хижаки та інше. Тож судити про їх вік приходиться за спостереженнями в зоопарках або за біологічними особливостями.









Дистанційне навчання на період 12.04.21 - 16.04.21


Disneynature1. ПРАКТИЧНА РОБОТА № 7 «ВИЗНАЧЕННЯ ФОРМ ПОВЕДІНКИ ТВАРИН» (за 12.04)

1. Подивитись відеоурок, і пригадати форми поведінки тварин



2. Виконати практичну роботу №7 (клікнути на практичну роботу)


2. "Поведінка тварин. Соціальна поведінка тварин. Типи угруповань. Ієрархія у групі" (за 13.04)   
1. Пригадати попередню тему, і дати відповідь письмово в робочий зошит на запитання нижче:
1. Чим відрізняються поодинокі тварини від суспільних?
2. Наведіть приклади тварин, які ведуть одинокий спосіб життя.
3. Наведіть приклади тварин, які ведуть суспільний спосіб життя.
2. Продивитись відео-урок, та по ньому записати типи тваринних угруповань
3. Прочитай це цікаво: "Хто такі альфа - самці?" ( клікнути на тему)
4. Опрацювати параграф №48
5. Підготуватись до узагальнення, яке відбудеться на наступному уроці, повторити параграфи від №42 до №50


3. Узагальнення з теми "Поведінка тварин" ( за 19.04)
1. Повторити терміни та параграфи з теми "Поведінка тварин"
2. Пройти онлайн тест, тест відкритий до 21.00, одна спроба проходження.


























Дистанційне навчання на період 18.03 2021 - 26.03.2021
 
Результат пошуку зображень за запитом животные гифки1.Урок за 22.03.21.
Тема "Вроджена і набута поведінка тварин" 
1. Повторити параграф №43 "Вроджена і набута поведінка тварин"
2. Переглянути презентацію, повторити раніше вивчені поняття

Результат пошуку зображень за запитом обезьяны гифки


2.Урок за 23.03.21 
Тема "Елементарна розумова діяльність тварин"        
1. Ознайомитись з презентацією нижче

2. Переглянути відео за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=jp8mVQ0Ln2M
3. Дати відповідь на запитання в зошиті
1. Які птахи користуються знаряддями праці?
2. Як комахи використовують знаряддя праці?
3. Навіщо знаряддя праці потрібні шимпанзе?
4. Чому певні групи тварин досягли більших успіхів в елементарній розумовій діяльності?






























1. Урок за 19.10 
Тема: Членистоногі: різноманітність комах - клікнути на тему уроку

2. Урок за 20.10

3. Урок за 14.12








Урок №1 "Поведінка тварин" урок за 16.03
1. Опрацювати параграф підручника № 42. Поведінка тварин та методи її вивчення
2. Виписати нові терміни в словник та їх вивчити
3. Виконати практичну роботу №7 "Поведінка тварин" за допомогою відео нижче, всі записи по роботі ви робите в лабораторному зошиті!








Урок №4  "Форми поведінки тварин: територіальна, соціальна" за 27.03

1.Вправа “Так — ні” ( виконати в робочому зошиті)
1.     Інстинкти специфічні для кожного виду.
2.  Харчова поведінка притаманна всім тваринам і характеризується значною різноманітністю.
3.     Прикладом оборонної реакції є згортання їжака в клубок під час небезпеки
4.     Поведінку можна умовно поділити на природжену і набуту.
5.    Розчісування кігтями шерсті ссавцями є прикладом репродуктивної поведінки.
6.    Заготовлення бджолами меду є прикладом харчової поведінки.
7.    До захисної поведінки належать дії, спрямовані на уникнення небезпеки.
8.   У більшості видів тварин агресивні конфлікти відбуваються в осінній час, коли активні статеві залози.
9. Репродуктивна поведінка — найскладніший і найважливіший тип поведінки тварин, пов’язаний з розмноженням.
10.  Полювання ссавців є способом добування нерухомих живих об’єктів.
11. Батьківська поведінка об’єднує поведінкові акти, пов’язані з виведенням потомства.
12. У птахів першою фазою батьківської поведінки вважається турбота про пташенят.

2. Ознайомитись з презентацією, виписати основні поняття в словник


3. Прочитати параграф №44, №45

4. Вправа "Поміркуй" запис в робочий зошит
Визначити, до якої форми поведінки належать:
а)          вистежування здобичі лисицею;
б)         будівництво гнізда перепілкою;
в)         вигодовування пташенят;
г)          захист кішкою кошенят від собаки;
д)         вилизування дитинчат вовчицею;
е)          «купання» горобця в піску;
є)          згортання їжака в клубок;
ж)         тварини валяються в снігу;
з)          обнюхування твариною навколишніх предметів;
и)         викидання чорнильної фарби головоногими молюсками;
і)          горіхівка ховає кедрові горішки в мох.


Урок №5 "Репродуктивна та територіальна поведінка" (за 06.04)
1. Подумати!
Чому людину, яка хизується або залицяється, порівнюють з павичем? Яке значення гарного пір’я на хвості в павича?
2. Ознайомитись з відео нижче

3. Виконати вправу 
4. Опрацювати параграф №46 - №47 
5. Виписати нові терміни в словник та їх вивчити

Смайлики картинки гиф анимации: Зебра легко села на шпагат скачатьУрок №6 "Поведінка тварин. Соціальна поведінка тварин. Типи угруповань. Ієрархія у групі" (за 10.04)   
1. Пригадати попередню тему, а дати відповідь письмово в робочий зошит на запитання нижче:
1. Чим відрізняються поодинокі тварини від суспільних?
2. Який спосіб життя — одинокий чи суспільний — має переваги у життєдіяльності тварин?
3. Чим відрізняється поведінка одиноких тварин від поведінки суспільних?
4. Наведіть приклади тварин, які ведуть одинокий спосіб життя.
5. Наведіть приклади тварин, які ведуть суспільний спосіб життя.
2. Продивитись відеоурок, та по ньому записати типи тваринних угруповань
3. Прочитай та прослухай, це цікаво: "Хто такі альфа - самці?" ( клікнути на тему)
4. Опрацювати параграф №48
5. Користуючись різними джерелами інформації, поміркуй на тему «Як спілкуються тварини».


Урок №8 "Еволюція поведінки тварин її пристосувальне значення" ( за 17.04)
1. Повторити всі поняття з теми "Поведінка тварин"
2. Опрацювати документ, записати в зошит рушійні сили еволюції
3. Продивитись відео "Комунікація тварин"

4. Опрацювати параграф № 50, 
5. Підготуватись до узагальнення з теми "Поведінка тварин", пройти тести на ст. 221
6. Подивись, це цікаво!:)




Урок №9 Узагальнення з теми "Поведінка тварин" ( за 24.04)
1. Повторити терміни та параграфи з теми "Поведінка тварин"
2. Пройти нижче онлайн тест, після проходження тесту, скористайтесь зворотнім звязком, або сфотографуйте ваш результат щоб було видно тему тесту, фото скинути вчителеві у вайбер або інстаграм!

Урок №10 "Поняття про популяцію, екосистему та чинники середовища" ( за 27.04)
1. При вивченні даної теми, звернути увагу на такі поняття як: «популяція»,  «угруповання», «екосистема», «біоценоз», «біогеоценоз», «біотоп»  записати їх в словник та вивчити!
2. Пригадати!
1. Що таке середовище мешкання? 
2. Яких тварин називають холоднокровними й теплокровними?
3. Продивитись відео

4. Робота в зошиті, записати схему нижче

















5. Опрацювати параграф 51, дати письмову відповідь в зошит на питання:
1. Відомо, що в багатьох ссавців, які мешкають у спекотних пустелях, великі вуха. Поясніть це явище. 
2. У птахів немає потових залоз. Як під час спеки вони збільшують тепловіддачу?



Урок №11 "Ланцюги живлення і потік енергії.  Взаємозв’язок компонентів екосистеми." ( за 04.05)
1. Записати нові терміни в словник, та їх вивчити
екологічна ніша – просторове положення популяції певного виду в екосистемі, що визначається його пристосуванням до чинників неживої природи, а також взаємозв’язками з популяціями інших видів.
трофічний рівень – місце, яке займають особини певного виду в ланцюзі живлення.
харчовий ланцюг (ланцюг живлення) – це послідовності у якому особини одного виду, їхні рештки або продукти життєдіяльності слугують об’єктом живлення для представників іншого виду
2. Що таке трофічна сітка??? робота з підручником на ст. 229
Ланцюги живлення в біології

3. Продивитись відеоурок нижче

4.  Опрацювати параграф № 52
Із запропонованих організмів складіть харчові ланцюги
Жук - короїд
Дуб
Яструб - тетерев’ятник
Дятел
Мікроорганізми

Синиця
Личинка травневого хруща
Клен
Жуки – гнойовики
Сова

Їжак звичайний
Миша 
Гадюка звичайна
Мікроорганізми гниття
Пшениця


Ящірка прудка
Їжак звичайний
Кропива
Метелик кропив’янка
Гадюка звичайна


Урок №12 " Вплив людини та її діяльність на організми. Екологічна етика" ( за 08.05)
Гифка мусор гиф картинка, скачать gif на GIFER
1. Завдання  «Закінчити речення» 
1. Сукупність особин виду, які тривалий час мешкають у певній частині його ареалу частково чи повністю ізольовано від інших подібних сукупностей особин цього ж виду називається 
2. Сукупність взаємопов’язаних популяцій організмів, які взаємодіють між собою та з умовами середовища життя називається … 
3. До абіотичних чинників належать: … 
4. До середовищ життя живих організмів належать: … 
5. Перший трофічний рівень в ланцюзі живлення займають … 
6. До редуцентів належать: 
7. Форма симбіозу, що спостерігається між термітами та джгутиковими, що живуть у їхньому кишечнику та здатні розщеплювати клітковину називається 
8. Суперництво між особинами різних видів за життєво важливі ресурси – це .. 
9. Переплітаючись, різні ланцюги живлення формують … 
10. Під час переходу з нижнього трофічного рівня на вищий живі організми запасають приблизно … % енергії. 

2. Продивитись відео нижче

3. Прочитайте концепцію «П’яти свобод» одомашнених тварин.

Концепція «П’яти свобод» використовувана в багатьох країнах система оцінки благополуччя одомашнених тварин. Вона передбачає такі свободи:
1.    Свобода від голоду і спраги шляхом надання доступу до води та їжі, які підтримують гарне здоров’я й активність.
2.    Свобода від дискомфорту шляхом надання відповідного середовища для проживання, включаючи житло і місце для сну та відпочинку.
3.    Свобода від болю, травм або хвороби шляхом проведення превентивних заходів або ранньої діагностики та лікування.
4.    Свобода природної поведінки шляхом надання достатнього місця, відповідних сприятливих умов і пристосувань, а також компанії щодо подібних до себе.
5.    Свобода від страху і стресу шляхом забезпечення відповідних умов і відносин, які виключають моральні страждання.

4. Екологічна етика – це насамперед стримуючі моральні принципи. Вони пробуджують совість людини, викликають співчуття, нагадують про те, чого робити не варто. Моральні принципи дитини чи дорослих не дозволяють страждати птахові, звірові, комасі. Отже, екологічна етика – це вчення про моральні відносини людини з природою, рівноправність і рівноцінність живого, обмеження прав і потреб людини.

Ми звикли до того, що поряд з нами живуть коти, собаки, кури, качки тощо. Ставлення людини до тварини ніколи не зводилося лише до того, щоб одержати від них користь.

Гуманне, етичне відношення до тварин і рослин ґрунтується на переконаннях, що тварини і рослини заслуговують на те, щоб ураховувалися їх основні права та інтереси незалежно від користі, яку вони приносять людям. А як ви ставитеся до тварин?

5.  Опрацювати параграф №53, давайте пофантазуємо!!!


«Уявіть собі світ…» 
Уявіть собі світ, у якому немає ані рослин, ані тварин. Ви прокинулися вранці, спітнівши під синтетичною ковдрою, одягли яскравий, але такий же синтетичний одяг, визирнули у вікно… Ані деревця, ані травинки, ані цвірінькання горобців – лише асфальт, камінь, гуркіт машин… 

- Що їдять люди? 

- Із чого виготовляють меблі, одяг? 

- Як відпочивають? 

- Чим милуються?



Урок №13 "Природоохоронні території. Червона книга.” ( за 15. 05)
1. Пригадати що таке Червона книга, і яке її значення?
2. Ознайомитись з відео про природоохоронні території України

3. Складання опорного конспекту в зошиті
На території України функціонує: 
• 19 природних і 4 біосферні заповідники, 
• 40 національних природних парків, 
• 2853 заказники, 
• 3203 пам’ятки природи, 
• 27 ботанічних садів, 
• 12 зоопарків, 
• 54 дендропарки, 
• 542 парки — пам’ятки садово-паркового мистецтва, 
• 55 регіональних ландшафтних парків, 
• 800 заповідних урочищ.

4. Продивитись відео нижче

5. Опрацювати параграф № 54
Установити відповідність між назвою категорії заповідного об’єкта і характеристикою.
А на цій природоохоронній території дозволено проводити екскурсії для організованих туристів
Б природоохоронна територія, на якій заборонені всі види діяльності
В окремі об’єкти, які мають природоохоронне, наукове, естетичне або пізнавальне значення
Г заклади, створені для збереження, акліматизації та господарського використання рідкісних та інших видів як місцевої, так і світової фауни
Д природні ділянки суходолу, цілісність яких охороняється законами держави
1 заповідники
2 зоологічні парки
3 національні природні парки
4 пам’ятки природи
5 природо-заповідний фонд держави





Пин на доске GifsУрок №14  Віртуальна екскурсія " Різноманітність тварин свого краю"  (за 18. 05)   

1. Ознайомитись з відео " Червонокнижні тварини Кіровоградщини"

2. Вікторина "Хто я?"

1."Я дуже великий, біля двох метрів висотою, а моя вага - 350 кг. У мене коричнева вовна, маленькі вуха й хвіст. Я можу ходити на задніх лапах і видряпуватися на дерева в пошуках їжі. А їм я рибу, ягоди, можу поласувати мурахами, хробаками й личинками жуків. Після сплячки я  худий, голодний і злий".

2. "Я товстий смішний звірок з гострими передніми зубами. Мій будиночок називається хаткою. Місцем для своєї хатки я вибираю невелику ріку або струмок із проточною водою. Я спилюю зубами гілки дерев і ладу з них греблю, щоб підтримувати воду на постійному рівні й завжди мати підводне повідомлення з житлом. У хатці є дві "кімнати": спальня й комора".

3. "Нюх у мене дуже гострий. Найбільші ласощі для мене - польові миші. Ледве пискне миша - і я почую її за сотню метрів, навіть узимку, коли та ховається під снігом. У день я можу з'їсти їх до 20 штук. Полюю я вночі, а вдень люблю відпочити. Часто мене називають рудою крутійкою".

4."У мене дуже гарні роги, але щозими мені доводитися їх скидати. Тіло покрите гарними дрібними світлими цяточками. Вовна добре охороняє від морозів, а широкі копита не дозволяють мені провалюватися в снігу. Я пишаюся гарним зором, а мій слух і нюх дозволяють без особливої праці виявити небезпеку".

5. "Я маленький звірок з бархатистим хутром темно - сірого кольору. У мене сильні передні лабети, схожі на більші лопатки. На них ростуть пазурі, якими я рию землю й відкидаю неї назад. У мене є очі, але це всього лише крихітні бусинки, прикриті вовною й шкірою. Очі мені не потрібні, тому що я постійно живу під землею в кромішній темряві. Але в мене чудовий нюх. Я відчуваю запах дощового хробака за кілька метрів".

3. Виберіть одну тварину за якою ви будете спостерігати, після спостереження підбийте підсумки за питаннями нижче! Всі записи виконувати в робочому зошиті!

1. До якого виду належить тварина, за якою ви спостерігаєте?
2. Назвіть середовище в якому існує тварина?
3. Складіть характеристику даного виду тварин.
4. Яку поведінку тварин ви спостерігали?


Урок №15  Узагальнення з теми "Поведінка тварин" за 22.05
1. Повторити параграфи з теми "Поведінка тварин"
2. Пройти за посиланням і виконати онлайн завдання ( клікнути на слово завдання)
3. Завдання можна проходити лише один раз, крім цього всі завдання обмежені у часі, тому не затягуйте з відповідю!


Урок №16 "Подібність у будові та проявах життєдіяльності  рослин, тварин - свідчення єдності живої природи" ( за 25.05)

1. Записати в зошит
1. Які основні ознаки тварин?
2. Які основні ознаки рослин?
3. Які основні ознаки грибів та бактерій?

2. Повторити основні риси відмінності між рослинними і тваринними організмами.

3.  Подумати і записати в зошит
- В чому єдність природи?




№16  Узагальнюючий урок.  "Подібність у будові та проявах життєдіяльності  бактерій, грибів,  - свідчення єдності живої природи." за 29.05
1. Розподілити цифри правильних відповідей у відповідний стовпчик.

Рослини
Гриби
Бактерії
Тварини





1.Ростуть протягом усього життя;
2.Тип харчування автотрофний;
3.Витримують високі температури кипіння протягом кількох годин;
4.Розмножуються насінням;
5. Волосяний покрив;
6.Тип живлення гетеротрофний;
7.Позбавлені хлорофілу;
8.Шкірні залози;
9.Поживні речовини всмоктують поверхнею тіла з навколишнього середовища;
10.До складу клітинної стінки входить хітин;
11.Запасною поживною речовиною є крохмаль;
12.Плодове тіло складається з шапки і ніжки;
13.Постійна температура тіла;
14.Трахеї – це система хітинових трубочок, що забезпечують дихання;
15.Здатність до синтезу вітамінів;
16.Форма тіла куляста, у вигляді коми;
17.Гемолімфа не бере участі у транспорті газів;
18.Здатні до фотосинтезу;
19. Органи виділення-мальпігієві судини;
20.Спосіб живлення автотрофний, гетеротрофний.

2. Виконати цікаву вправу




2 коментарі: